nu har Obizzz funderat igen :D
I simulatorn på flygmuseet är det bara att trycka sig förbi spärren för att komma in i EBK och samma sak för tomgångsläget. Är det så på riktigt eller sitter det nån lite spärr man måste lyfta/trycka på eller liknande?
Hmm, minns att jag frågade BEQ om detta när vi var på besök. Tror att svaret var något i stil med att man vinklade handkontrollen och sedan körde den mer framåt för att få EBK i olika steg... eller är jag kanske helt ute och cyklar igen? Det kanske var på en Golf diesel av 1980 års modell... hmm...
tack, då fungerar det som i simulatorn då att när man kommit förbi spärren så är det ett fritt område där att röra handtaget i för att reglera EBK
vilket är att föredra?
Fördelar/nackdelar med de olika sätten?
Hmm, jag cyklade nog på 37-cykeln då. :)
Du har väl fler steg i 39:an så att ha fasta lägen för alla stegen kanske hade blivit lite jobbigt?
QuoteOriginally posted by BEQ
Tja... Jag har ju inte flugit 37, men jag föredrar nog ändå att ha en steglös ebk där jag själv kan variera dragkraften precis som jag vill. Utan att ha torrt på fötterna tror jag att det har med teknikens framsteg att göra. Vad jag har förstått tänds inte heller 37:s ebk lika snabbt.
/BEQ
Håller med. De gånger jag provat själv och med sunt förnuft så inser man flera begränsningar av att bara ha 3 steg.
är det lätt hänt att man trycker sig förbi spärren av misstag?
det finns alltså två bakre lägen? först flygtomgång och sen marktomgång?