BAS gänget jobbar på en ny och vad som verkar vara en mycket lovande ö!
(http://www.ballistic-studios.com/nagual/images/s/basisle2.jpg)
/Christer (a.k.a KeyCat)
Finns dessutom mpeg filmer på ön som visar milissoldater sor ser likaledes lovande ut. :)
göra missions med ssg i kongo kanske?
ser ju härlig ut :)
var ett tag sen man spelade men jag får väl ta och va med någon dag igen.
Lost Island är på G och BAS själva sa igår "inom 48 timmar"... Tror detta kommer att bli mkt bra och här är några fler bilder :p
(http://www.ballistic-studios.com/nagual/images/s/south1.jpg)
(http://www.ballistic-studios.com/nagual/images/s/basisle4.jpg)
/Christer (a.k.a KeyCat)
Dessutom kommer det släppas en OPFOR som passar på ön samtidigt. :)
Härligt...
Och nu finns det för nerladdning.
Direktlänk HÄR (http://www.ballistic-studios.com/downloads/BAS_ISLE+OPFOR-V1.rar)
Eller
HÄR (http://www.fileplanet.com/dl.aspx?/planetrainbowsix/atwar/ofp/addons/islands/bas_isle_opfor-v1.rar)
115 mb
Dessutom kommer nya mirrors upp allteftersom på BAS hemsida
http://www.ballistic-studios.com/
Forumtråden på officiella Flashpoint forumet HÄR (http://www.flashpoint1985.com/cgi-bin/ikonboard311/ikonboard.cgi?s=338abbefb4f1c46399241f5299f4cb5a;act=ST;f=4;t=34275)
(http://www.ballistic-studios.com/images/tonal.jpg)
(http://w1.522.telia.com/~u52214146/basisleone.jpg)
Jävligt fin ö. Synd dock at den l-a-g-g-a-a-a-r-r-r-r litegranna. :-OO
Har inte hunnit testa den ännu men den ser verkligen bra ut! Nu gäller det bara att hitta/göra bra och balanserade uppdrag.
Skall definitivt göra en version av Group Link II scriptet som funkar med OPFOR.
/Christer (a.k.a KeyCat)
Va bra KeyCat! Då behöver jag inte känna mig som en tjötmåns när jag tänkte ge dig "an offer you can't refuse" :D
Kan du göra en OPFOR variant av det spawnskriptet som du filade bort pauserna på ? :)
I Rebel Road (singel player) uppdraget verkar Nagual ha använt ett spawnskriptet. Det fryser till några gånger och vips några sekunder senare så springer det ett gäng "regerings-hotten-totter" fram ur buskagen! Du kanske skulle skicka ditt "slimmade" spawnskript till Nagual. ;)
Skissar redan på uppdrag, börjar bygga imorgon. :)
Gissa om jag kommer gå och skissa inatt när jag delar tidningar. :D
Kan dock inte lova att jag hinner med det kommande vecka. Måste först fixa support för Resistance i orginal GL II scriptet. Men skissa på du bara för förr eller senare kommer det ;)
Vad det gäller spawnscriptet så är "hemligheten" att se till så att alla 3D-modeller som skall "spawna" finns representerade i uppdraget vid start. Pausen uppstår så fort OFP skall ladda in en ny 3D-modell från HD'n. Enklast är att manuellt placera ut en av varje i editorn, det var så jag löste problemet i ToD.
/Christer (a.k.a KeyCat)
Har nu sprungit några varv runt ön (nåja...) Och bara ETT ord kan sammanfatta det hela;
WOW!
Ffa gillar jag den sydvästra delen. Smög runt som SSG i skogen, och fick ordentliga "jurassic park" vibbar! Greppade Ak5:an (läs: musen) lite hårdare. :D
Sen så är staden Tatu i öst riktigt stor, fanns gott om plats för flera uppdrag bara i staden.
Väntar på lite häftiga uppdrag där man blir ambushed inne i staden och måste skjuta sig ut. Och GL scriptet kommer nog bli en jobbig fi inne i staden! ;)
Lite synd dock att endel terräng avsnitt har lite halvt orealistiska höjdskillnader.
Nu har jag också sprungit/flygit/kört runt lite på ön, och jag måste säga att det var en besvikelse...
Växtligheten var ju urdålig... Det är ju sämmre än i vanliga OFP ver 1.0
Men stan är trevligt... där kan man nog göra många bra BHD uppdrag... ;)
Fast jag måste ställa mer vissibility lite... Det laggade en hel del... :-/
RTFReadme 000 :D Där står det att man inte ska ha hög view distance. ;)
Att du tycker så illa om träden har jag dock som sagt svårt att förstå :-OO Jaja, smaken e som baken.... :D
Känslan i de två uppdragen vi spelade ikväll var helt otrolig för min egen del. VÄLDIGT intensiva eldstrider i djungeln och bebyggelse. :)
mm.. jo, kännslan var bra... det håller jag med om, och när man var mitt uppe i striderna så tänkte man ju inte så mycket på trädens utseende...
Men det är fortfarande inget att ha som vykort eller bakgrundsbild bara sådär (om man inte har motljus)... :-OO
Så jag håller mig nog till Nogova för mitt criusande med ferarris... ;)
Fast som sagt så var öknen och städerna riktigt bra...
Och det där med view distance... hmm... jaja, jag får väl ställa ner lite då... men det är faktiskt trevligt att kunna se två och en halv kilometer... :)
Tjabba,
Blir det bara bas prylar nästa måndag? För i så fall är jag på. Dock behöver jag träna med alla jävla vapen. GÅr inte att träffa ett dugg som jag skjuter idag, jag kan ju flyga eller va medic ;)
Det blir nog BAS på måndag...
Självklart ska du vara med, det spelar ingen större roll om du kan skjuta eller inte, det är kul att vara med i alla fall... ;)
(och har vi de där HD maggen så träffar man inte hur man än gör :-OO)
Tonal island pack patch (http://yb3-33.ozhosting.com/ofpR/BAS_TonalTango_Patch1.rar)
Lite buggfixar för uppdrag, kampanj och en av menyanimationerna.
Du är hjärtligt välkommen cain. En medic brukar vi ju alltid behöva när vi fäller ner pannbenet, rusar på och börjar blöda till höger och vänster i bushen. ;) :)
Tonal+OPFOR pack patch 2 (ftp://www.gamezone.cz/ofpd/islands2/BAS_Tonal-Tango_Patch2.zip)
Fixed :
- REB #4 Ammo CTD
- G3SG1 Scope Bug
- G3SG1 Reload sound
- Invisible lod in one of the government soldiers
- Addon dependecy bug (missing addon "bas_opfor" in old missions)
- Missing sound on warehouse door
- MBT Driving thru white houses
- EarthWall falling on side when run over
- Des Berm/bunker LOD textures fixed
- Jetty Shelter Geo added
- Missing sound "islethunder"
- Editor Objects: fixed missing object error for : wood platforms,2 tables,corner house
- Wrong texture on a beach in sth-east of tonali 1
- Wrong land Texture at Balimo
- 2 Shanties 2 deep at Lorengau mountain helopad
- Floating shelter in ambua
- Reversed walkway at mountain base
- Powerpole in middle of road in ixtlan
- Lighting on enlarged bis trees near sth airport
- Texture mapping on apartment1 model
- Kimoe Mosque Geometry
- Dshk Geometry
- Random Militia p3d paths, can be used from editor also now (for mp)
- Changed: Can no longer heal at fuel tanks, but rebel fuel can repair vehicles
Added :
-10 Crates (for urban cover), including 2 crates that explode when damaged
-4 Low poly Car wrecks (for urban cover)
-3 Tree Stumps
-11 Shacks (slum blocks seperated into single shacks)
-Water Well
-2 Bonus Ramps
-Some basic AI paths added to jungle island ruins area (still rough, but ai will use it for most part)
-New small Shanty town in nth-east desert
-Water well
-4 A-frame tents
QuoteOriginally posted by ctrl
:) :) :) :)
- Addon dependecy bug (missing addon "bas_opfor" in old missions)
:) :) :) :)
same shit at my place!!
QuoteOriginally posted by ctrl
- Addon dependecy bug (missing addon "bas_opfor" in old missions)
Kanon att de fixat det problemet :D
Någon som hunnit testa den ännu?
/Christer (a.k.a KeyCat)
Testade den nya patchen men tyvärr gjorde den saker och ting värre för mig? Kan inte ens starta SP uppdragen så jag har gått tillbaks till pre-patch.
Någon annan som har problem eller funkar det för er andra?
/Christer (a.k.a KeyCat)
För mig har krashen på nr 4 i Rebel Road iallafall försvunnit . Verkar funka som det ska i övrigt också. Har du installerat 1.1 uppdragen?
Japp jag har 1.1 uppdragen installerade sedan tidigare... Skumt :-/
/Christer (a.k.a KeyCat)