Tjo, undrar bara om någon av er mer erfarna Flashpointare vet nån bra, seriös Coop campaign eller vanliga Coop missions som funkar bra för 3-6 pers?
Dom uppdragen vi kört nu har varit bra, men är gjorda för iaf 8 pers, vilket innebär att AI spelare har fått fylla ut. Och nu kan det vara bristande befälskunskaper, men AI'n har sabbat en hel uppdrag för oss, så det vore kul med uppdrag mer lämpade för 3-5 mänskliga spelare. (alternativt får man lära sig hantera sina AI kompisar...)
Det du/ni kan göra är lite specop uppdrag, de är inte svåra att få bra, det är i princip bara att sätta ut ett mål, och lite fiender runt omkring... Sen är det bara att köra typ...
Fast de brukar inte bli bra om man är för många, högst tre eller fyra brukar bli bäst om man gör sådana uppdrag...
Annars så kan ni ladda ner orginalkampanjen i coop form, jag har laddat ner den, men jag har inte testat den, så jag vet inte hur bra den är...
Sen så finns ju alltid ToD, där kan man vara allt från 2 (om det ska vara MP;)) och uppåt (fast det är roligare med fler)...
Och så kan ni ju alltid köra nåt av de uppdrag som Ctrl har gjort med grouplinkscriptet...
och så finns ju den där speznas kampanien som vi körde här, men den blev tråkig efter ett tag, och folk härifrån har kanske kört den...
Sen finns ju alltid klassikern om man inte vet vad man ska spela... Man hunt, där kan man turas om att bli jagad...
Det är de jag kommer på just nu... jag kan ha glömmt nåt, nån annan kanske kan fylla på lite... :)
*side note*
Jippiii... inlägg nr 300.... :p :) ;) :D :-( :-Z X-( :-o :-OO :-I :-X :-/
:D :p :)
*/sidenote*
På vårt förra LAN körde vi en hel del av BAS multiplayer uppdrag med lyckat resultat. Vet inte om de kan laddas ner separat eller om de kom med i DeltaForce/Rangers packen?
http://www.ballistic-studios.com (http://www.ballistic-studios.com)
Min erfarenhet av OFP LAN är att det krävs bra uppdrag för att det skall bli lyckat! Att sno ihop något och slänga ut X antal fiender på en karta är som DZ säger enkelt men brukar i 9 fall av 10 inte ge bra resultat eftersom fiendena bara står där rakt upp och ner som korkade pappfigurer :p
Lägg lite tid på att plocka ut 8-10 BRA uppdrag så blir det lyckat!
/Christer (a.k.a KeyCat)
ok, det var inte riktigt så jag menade, man ska förståss ge dem waypoints och sånt, men man behöver ju inte göra nåt avancerat scriptande...
Men om man gör uppdragen själv, så vet man ju ungefär vad som väntar en.
Vi gillar att köra full realism, ta ett uppdrag, spela det seriöst och långsamt EN gång. Misslyckas man så får man egentligen inte spela det igen. Det är alltid roligast första gången också ju, när man inte har nån koll på var alla scriptade events och alla gubbar håller hus.
Men det är lite trist o köra helseriöst och ta det lugnt o försiktigt, så när man tillslut kommer fram till målet så visar det sig att rubbet buggar ur och uppdraget inte var så bra ändå.
Vi testade FDF, och det funkade mycket bra, förutom att vi bara var 4st och resten AI som inte ville som vi ville. Spenderar 10min på att sätta ihop ett koordinerat eldöverfall när en AI gubbe får för sig att sticka i förväg o varna fienden.
Ska ta en titt på BAS, kanske kan bli nåt.
QuoteOriginally posted by Dubble0zero
men man behöver ju inte göra nåt avancerat scriptande...
Sant! Man kan göra mycket avancerade uppdrag i editorn utan en enda rad script kod.
/Christer (a.k.a KeyCat)
Raderat! Forumet fick hicka ;-)
QuoteOriginally posted by KeyCat
QuoteOriginally posted by Dubble0zero
men man behöver ju inte göra nåt avancerat scriptande...
Sant! Man kan göra mycket avancerade uppdrag i editorn utan en enda rad script kod.
/Christer (a.k.a KeyCat)
Ok, det beror ju på vad man anser vara avancerat förståss... Men men...
Vill man göra egna uppdrag som man inte vet hur de är i förväg så kan man ju sätta ut alla fiender och deras waypoints med en ganska stor "placement radius" (kom inte på nåt bra svenskt ord)...
Annars så kan jag ju rekomendera Keycats ToD om han vill släppa ut den till allmänheten... ;)
Tour of Duty är ett säkert kort eftersom den är så slumpmässig och innehåller många valbara objectives. Senaste versionen är 0.98.
Inga problem om du vill ha den Fozz men eftersom den fortfarande saknar README.TXT och breifing (detta är anledningen till varför den än så länge bara finns tillgänglig för NOSIG'ar) kanske du skulle lira en runda med oss någon kväll så du får reda på vad man kan göra etc.
Sen har ju DZ redan nämnt ctrl's nya uppdrag med Group Link II scriptet ;)
/Christer (a.k.a KeyCat)
...Eller så kan man vänta på att den helsvenska kampanjen Operation: Flashpoint - Operation Österled släpps. :D
Den kan spelas i både singleplayer och multiplayer och varenda uppdrag har randomizes för att man inte ska få precis samma gubbar mot sig på precis samma plats. Kräver som vanligt Resistance och 1.91 patchen + Swedish Forces pack. (plus en Leopard 2, (strv 121/122 saknas ju desvärre i SFP) men den följer med i downloaden när den släpps.) Att ha svenska röster är också ett plus... gör det hela super. :D
Det är min LAN grupp, Blå Brigaden, som står för kampanjen och ett par teaser-uppdrag ska nog komma upp på nätet om någon vecka. Arbetet är i full gång nu när jag har semester.
Kan ju tillägga att jag lagt in lite kul saker som att på ett uppdrag där man är på väg norrut så ser man en svensk helikopter starta från basen och flyga västerut. På nästa uppdragsbriefing så står det att man rekognoserat åt just väst med helikopter... så att man är lite förberedd.. realism och ett tidsschema som inte hoppar runt som en jojo är ju att föredra. :)
Edit: just det ja... Release date om 3-4 veckor. :p
Hoppsan hejsan här händer det grejer!
Assassin; Vi har månget nya saker på g tills SFP 4.0 - Vore kul om vi kunde ha lite utbyte av information. Skulle nog gynna oss båda.
Det låter super Assassin :D
När vi ändå spekulerar framåt i tiden kan jag säga att jag filar på ett script som gör att fiende AI'n får bättre hörsel och reagerar på skottlossning (olika vapen hörs olika långt). De spanar åt det håll ljudet kommer ifrån och ibland avviker de från ordinarie waypoints och avancerar i ljudets riktning.
Scriptet funkar bra fristående men målet är att sy ihop det med Group Link II scriptet och om jag lyckas så kommer höstens MP att bli än mer givande :p
/Christer (a.k.a KeyCat)
behövs bara en ö fattar inte att ingen lärt sig ännu. Vi i SFP skulle kunna hjälpa till göra objekt, ska personligen göra en vägskylt (sån där blå ortskylt) så fort jag får min kamera. Men som shar redan nämnt men jag vill påpeka själv så är jag för att även om man är "fristående" så söker man samarbete med olika grupper.. tex kanske vi kan försöka fixa en strv122 och sådär. Har nära samarbete med swiss mod och dom har en leo, behövs lite nya texturer till den kanske.. sen får jag väl säga att jag ingen pansar expert och vet finns några i vårt team som inte gillar den leo:n men det finns möjligheter iallafall.
Just nu slåss jag med scripts... har en guide med kommandon till Resistance men jag får inte vissa saker att fungera, såsom att AI soldater ska sitta ned. De vägrar. Flertalet kommandon jag provar händer det ingenting med. : Fast jag är nöjd med det jag har åstadkommit hittills.
Angående strv 122 så finns det en jättebra tysk Leopard 2 som har kamouflage nät som textur, det enda som inte passar in där är järnkorset de har på sina stridsvagnar och att besättningen har tyska uniformer. tur nog har jag inte gjort några uppdrag med pansar i ännu utan hade bara den som test objekt i ett LAN uppdrag. :D
Tackar för svaren. Vi ska nog testa BAS på nästa drabbning.
Väntar med spänning på dom där scripten också.
För övrigt funderas det hejvilt på att börja spela Flashpoint på "riktigt", med Paintball ute i skogen.
Tvångsrekrytering på kontoret är i fullgång, så långt är vi 4st. Blir man minst 8-10 pers så kan det nog bli kul faktist.
Dags o spara ihop till ett lass handgranater och en M4 eller MP5 paintballmarkör.
Inte paintball... Airsoft ska det vara... Mycket roligare och mer verklighetstrogna vapen... ;)