Fångade två st HKP6 på bild idag, på vad det verkar som, en skidresa (bägge hade skidor fastbundna vid landningsstället) :)
Nyfiken som man är blir man ju sugen på att höra var de hör hemma...
Bild nr 1, callsign "Kalle 64"
(http://www.ewenson.net/airpics/je030409_k64.jpg)
Och nr 2, callsign "Kalle 70" (med kvinlig pilot dessutom) :)
(http://www.ewenson.net/airpics/je030409_k70_01.jpg)
Bägge bilderna är tagna på Dala Airport i Borlänge ;)
Kvinnlig pilot, oh my :)
Och till saken bör väl kanske nämnas att hon verkade ha lite svårt att bestämma sig för vart hon skulle landa, men jag ska nog låta bli de där lockande kommentarerna om kvinnliga förare för tillfället :D
Sen kan det väl även nämnas att de kom norrifrån, och stack iväg ner mot Västerås (tyckte jag mig höra) efter lite påfyllning av bränslet :)
Jag skulle gärna jobba åt försvarsmakten och ta min lilla heli på skidresa ;)
Men då hellre i en hkp 15
va oväntat att Andreas skulle göra ett inlägg i den här tråden ;)
QuoteMed den anropssignalen kommer de från Malmen.
Tackar tackar :)
QuoteHur vet du att det var en kvinnlig förare? På vilken sida satt hon. Visste inte att vi hade några kvinnliga hkpförare.
Maycom AR-108 Airband scanner - oumbärlig för den nyfikne :D
(http://www.ewenson.net/bilder/ar-108.jpg)
Lade tyvärr inte märke till vart kvinnan ifråga satt, eftersom jag var lite lätt upptagen med att hålla mig ståendes samtidigt som jag pillade på kamerainställningarna (det blåste en aningens den dagen) ;)
Intressant, min gissning var ändå inte såååå käpprätt åt helvete fel ;) :D