Jag har haft FSAA påslaget i profilen för Falcon hela tiden fast det inte fungerar med Falcon och mitt RADEON 9700. Anisotropisk filtrering är underbart men FSAA vore ju grädden på moset.
Nu råkade jag av misstag lyckas peta över SP3 standardcockpit (1024x768) över den 1600x1200 cockpit jag brukar använda (den uppförstorade standardcockpiten). Gissa om jag blev förvånad när den megafula urgamla cockpiten dök upp. Och gissa igen om jag blev än mer förvånad när jag började studera det jag genast lade märke till. Låg framerate men SNYGGT utan hackiga diagonaler.
http://hem.passagen.se/jott/falcon/bilder.html (http://hem.passagen.se/jott/falcon/bilder.html)
Det verkar som om 3D cockpiten eller att titta på flygplanet utifrån ger högre framerate än när man tittar ut från 2D cockpiten. ctrl!! Vem vill veta nåt sånt här av utvecklarnissarna, eller rättare sagt... Vem kan kanske fixa?
Det kanske finns hopp för FSAA med nya trevliga cockpits och RADEON 9700? =)
testade FSAA i Falcon idag det fungerade men cockpiten flimrade :( skulle vara trevligt att kunna använda det i Falcon också gillar verkligen det här med FSAA
QuoteDet verkar som om 3D cockpiten eller att titta på flygplanet utifrån ger högre framerate än när man tittar ut från 2D cockpiten. ctrl!! Vem vill veta nåt sånt här av utvecklarnissarna, eller rättare sagt... Vem kan kanske fixa?
Yupp det är en riktig observation. 2D-cockpiten funkar så att hela 3D miljön (vyn utifrån cockpit) generas av grafikmotorn, sedan läggs en 2D bild OVANPÅ. Det är 2D lagret som är 2D-cockpiten. I 2D grafiken ritas ytterligare grafik typ MFD's och instrumentering.
Betyder att en massa grafik som man inte ser överhuvudtaget genereras. Därför får man lägre FPS i 2D cockpit.
Rocka på