NOrdic SImulator Group

Övriga spel => Operation Flashpoint / ARMA => Topic started by: KeyCat on January 04, 2003, 16:56:43

Title: Tour of Duty NW 0.72 klar
Post by: KeyCat on January 04, 2003, 16:56:43
Det börjar likna nått nu... Har nu äntligen fått artilleri och dynamiskt väder att funka som det skall i multiplayer.

Här kommer en sammanfattning av Tour of Duty i nuvarande version.


- Baserat på Adammo's script, dock helt omskrivet, som gör hela NW delen av Ia Drang fientlig (planerar att populera de andra två sektorerna SW och E vid ett senare tillfälle)

- Dynamiskt väder som varierar inom ett uppdrag. Det finns tex chans att uppdraget börjar i fullt solsken men slutar med regn/dimma. Även förändringen i vädret sker över en slumpmässig tid (20-120 min).

- Uppdraget startar på slumpmässig tid varje gång (har dock minimerat chans till rena nattuppdrag eftersom jag själv inte gillar dem speciellt mycket).

- Majoriteten av fiende trupperna genereras dynamiskt (både till antalet och deras skill level) men är blandade med statiskt utsatta objekt som använder "placement radius" + "probability" vilket gör att två uppdrag aldrig är lika.

- Förbättrad AI, möjlighet att fiende trupper "trackar" den som röjer sig mest.

- 8 st spelbara LRRP varav officeraren har möjlighet att välja vapen till gruppen i briefingen.

- 2 st spelbara Air Cav. pilot och gunner till en Huey (endast pistoler).

- En AI styrd Huey Slick som kallas på via radio står till förfogande för insertion/extraction. Begär via radion att få avbryta insertion/extraction när hkp'n blir skadad eller får ont om bränsle (hkp kan tanka/repareras vid FARP).

- En AI styrd Cobra Gunship som kallas på via radio står till förfogande för CAS support. CAS support avbryts om hkp blir för skadad eller får ont om bränsle, meddelas via radion.

- Artilleri som kallas på via radio står till förfogande för support.

- Endast den som bär på radion kan kalla på ovan nämnda support och är den som "kommunicerar" med AI'n i HQ,  Huey'n och Cobran.

- Vissa av fienderna skjuter lysraketer om det är mörkt och de upptäcker oss.

- Claymore minor finns i utrustningen.

- Minor/boby traps finns utplacerade (dock ganska bergänsat antal men de finns).

- Förbättrad "rotorwash" effekt. Ser nu betydligt mer realistiskt ut än den första versionen.

- Använder Kegety's spectator script (slipper flyga runt som fiskmås när man dött om man inte vill).

- Plus lite till som jag glömt...


En del smågrejor återstår innan jag är helt färdig och vissa AI parametrar behöver säkert justeras efter hand. Det är bara att hojta om någon vill ha den men jag önskar fortfarande att den inte sprids utan stannar "inom NOSIG" tills jag är helt färdig och hunnit skriva README.TXT med credits etc.

Vill än en gång tacka ALLA som varit med och spelat de senaste veckorna!  Speciellt Jotte, granQ, DZ och Renegade som har varit föremål för mina "snabbtester" (dvs inget lir utan bara test) :D

Edit: Glömde ju lille granQ :)

/Christer (a.k.a KeyCat)


Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: BEQ on January 05, 2003, 01:30:22
Oj, jag blev spelsugen..

/BEQ
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: KeyCat on January 05, 2003, 10:46:01
Jupp, några av de saker som jag tänkt göra innan jag anser mig färdig med version 1.00 är att lägga in ytterligare några mål i den "mall" som nu existerar. Jotte hade ett bra förslag att någon av byarna kunde innehålla några VC/NVA officerare som kunde bli måltavla. Jag skulle också vilja få fi mortar till att bli lite mer aggresiv och skjuta på lite längre avstånd. Fler idéer??? förutom konvoj som redan finns (och nu fungerar) ;)

En annan sak jag tänkt på men vet inte om den är så bra? För att öka "beroendet" av en teamleader funderade jag på att ta bort kartorna för alla utom teamleadern och den som har radion. Resonnemanget baseras på att alla i en infanterigrupp troligtvis inte bär karta. Vad tycker ni?

PS: Vad sägs om lite lir idag Söndag eftermiddag?

/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: Dubble0zero on January 05, 2003, 16:44:45
Det där med kartan verkar vettigt, men det skulle vara kul om man kunde visa den för någon, t.ex. lägga ut den på marken eller nåt, fast det går väl inte antar jag...

Om man vill så kan man ju ha en Rysk helikopter som kommer med vapentransport/VIP officerare eller nåt liknande... det kan ju bli ett mål... Den kan komma en gång varje dag, stanna några minuter, släppa av en officerare som går in i nåt hus och kommer tillbaka till helikoptern efter en liten stund, och sedan lyfter helokoptern igen...

Föresten, finns det patrullbåtar på floden.... jag tror att det skulle kunna bli bra...


Spela idag... Gärna...
Nån annan?
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: BEQ on January 05, 2003, 17:37:14
Jag är med.

/BEQ
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: Dubble0zero on January 05, 2003, 17:38:15
När ska vi köra...
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: BEQ on January 05, 2003, 17:40:36
Kolla med katten

/BEQ
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: Dubble0zero on January 05, 2003, 17:45:09
Han är offline... vi får väl vänta och se om han loggar in... annars så kan vi ju köra på nån officiell sever... men det är inte lika roligt...
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: Jotte on January 05, 2003, 18:01:06
Är ruskigt spelsugen men sitter hos päronen och lyssnar på vindens yl runt huskuntarna här i snöstormen. Rätt mysigt iofs. :)

Det där med kartan skulle vara rätt bra. Kanske skulle hindra endel från att man irrar runt för mycket i Rambostil på egen hand. Skulle säkert stärka behovet av samordning i gruppen samtidigt som grpC får det "lättare" då det inte finns fem olika förslag på vägar varje gång. Död åt demokratin.. :D  En fördel vore dock om man liksom med radion kunde plocka upp kartan när dess ursprungliga bärare gått hädan.
Jag såg att någon gjort "riktiga" sampaner som add-on tidigare, är dessa med i nampacket eller är det bara någon standardbåt som döpts om?

Strålande job med mallen KeyCat. :)
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: KeyCat on January 05, 2003, 18:05:28
Håller på att få fiende mortar till att skjuta på lite längre avstånd och det verkar som jag hittat en lösning....  Dröjer nog ca 30 min till innan jag är färdig för att testa det. Kan ni hålla ut till dess? :D


/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: KeyCat on January 05, 2003, 18:37:38
TS servern i GBG verkar gått ner precis.... Blir till att använda vår sekundära (Renegades) TS server....

 Sekundär TS1 server:

 IP#: renegade.mine.nu
 Lösen: teamwork

Ligger där om 5 min skall bara boota om...

Edit: GBG servern är uppe igen så vi ligger där nu (ca 21.00)


/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: Swebeast on January 05, 2003, 21:33:45
Blir det inget KeyCat? Lite sugen på att hämnas VC för min "olycka" i eftermiddags.... :p

/A
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: KeyCat on January 06, 2003, 11:50:01
Jag, BEQ och DZ gjorde en räd mot VC/NVA igår vid 20-tiden. Varför är du alltid 1 timme sen Swebeast ;) ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: Swebeast on January 06, 2003, 12:22:41
...fråga mina barn.....:p

Åker iväg till SkyddC (Umeå) på kurs i veckan så jag får väl bita ihop och köra själv på den bärbara på kvällarna (inte så mycket annat att hitta på i Umeå, antar jag).

Hör av mig i helgen så kanske vi kan hämnas då.....:)

/A
Title: Replying to Topic 'Tour of Duty NW 0.72 klar'
Post by: BEQ on January 06, 2003, 13:00:37
Haha!

SkyddC-gubbarna är kanske de mest fanatiska jag träffat inom vårt yrke, men man måste ju säga att de är jäkligt duktiga också. Ha så trevligt!

/BEQ