News:

No significant change

Main Menu

Idéer nya hemsidan

Started by Rivvern_, August 27, 2009, 00:09:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Vi har nu fått en väldigt light hemsida. Mycket bra eftersom ingen har tid att administrera och/eller saknar kunskap i detta.
Men iallafall. På ett flertal forum så finns det ibland en funktion som visar de mest diskuterade topicarna just nu i någon slags ruta. Något sådant vore väldigt trevligt att ha på första sidan. Helt automagiskt då självklart.

Är jag ute och cyklar och är det möjligt? Jag skulle vilja lära mig mer om forum och sådant men känner att det är för avancerat och skulle ta för mycket tid.

Horizon

Det är säkert nåt sånt där med RSS. Baloo och Fluff kan säkert fixa. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Fluff

Japp RSS:er i olika varianter finns och kan vad jag vet användas av godtycklig rss:läsare. Baloo listade url:arna till nosigs RSS:er här. Så för den händige är det säkert en smal sak att peta in en sådan på hemsidan.

/fluff (ohändig)
Odi profanum vulgus, et arceo

griffin

Bra jobbat!

Om behovet i framtiden skulle uppstå att ha nån form av CMS/blogg är jag frivillig att sätta upp och administrera ett sådant - har gjort några sådana nu så jag är hyfsat varm i kläderna. Annars tycker jag personligen att det är bra som det är nu, men som sagt, behovet kan ju komma att ändras.

Bra att nån tog tag i det och tack för det arbete som än gång lades på den gamla!

mvh Jens
snappahead