Author Topic: EVE Online  (Read 37557 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: EVE Online
« Reply #160 on: July 12, 2016, 14:40:25 »
Fasen, vill INTE dras in i Eve-världen igen. Vill inte... vill inte ... vill ... vill ....
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: EVE Online
« Reply #161 on: July 12, 2016, 17:17:28 »
Haha, har du kollat någon av filmerna? Jag blev inbjuden av Björn att flyga med dem när jag snackade med honom. Är sååååå nära att trycka på sub-knappen. :D

Härom dagen körde de en fleet med en eller två Command Destroyers i. Dessa (och även BC's och BS's) kan montera en relativt ny modul som kallas Micro Jump Drive (MJD) och med den kan man hoppa 100 km i ett hopp, antingen för att försöka landa rakt på fiender, eller för att komma undan i en strid. Den fungerar dock inte om någon låst en Warp Scrambler (2 points, 9 km range) på dig. Hur som helst, monterad på en CD har MJD'n en area effect på 6 km, så hoppar CD'n så hoppar allt inom 6 km range med honom. På så sätt hoppar de hela sin fleet rakt på fienden, eller ännu roligare, hoppar bort valda fiender från striden. :) När de stötte på ett gäng som använde flera Oneiros (remote armor rep-skepp) så lyckades de inte bryta tanken på fienden. Då skickade de sin CD upp till en av fiendens Oneiros och hoppade honom 100 km, rakt ut i ingenstans. Sen vart det fullt spett för att bryta tanken på primary innan hans kompis hann tillbaka för att börja reppa igen. :)

Kolla vid 8:32 min. "Teddy K" i en Oneiros blir uthoppad 100 km från striden. ;D

http://www.youtube.com/watch?v=7rj72js0EsU
« Last Edit: July 12, 2016, 17:47:35 by Horizon »
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: EVE Online
« Reply #162 on: July 13, 2016, 10:46:40 »
Kollade denna nu, riktigt cool fight. Som jag minns det varade sällan fighterna gang vs gang mer än någon minut eller två. Här var det riktigt bra rep från båda håll och det där med MJD:n var ju det som avgjorde striden, dom verkade inte ha dps nog att knäcka motståndarna med två som kunde köra armor rep.

Duktig FC, jag förundrades både förr och nu över hur jävla snabba i mus och tanke de är. Själv hade man väl knappt tryckt en knapp rätt.

Har för mig jag slutade med Eve i början av 2009. Undrar om Ayieke Ki fortfarande finns kvar och kan återaktiveras?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: EVE Online
« Reply #163 on: July 13, 2016, 17:39:48 »
Tror jag markerade fel tidpunkt för MJD-manövern i filmen ovan, men den är där någonstans iaf.

Det finns många riktigt fina fighter på hans sida, som varar rätt länge. Både i fleet och solo. Angående FC så är det rätt kul, för han började köra som FC för bara några månader sedan. Innan dess var det nästan bara solo och någon fleet där han var deltagare. Han tycker själv att han fortfarande suger och har tur när det går bra, men har man följt honom så ser man utvecklingen och det går fort. Jag tror att det bara handlar om att göra det. Jag minns själv en gång i EAK när vår FC dog och han ropade ut mitt namn som ny FC. Jag fick lite lätt panik eftersom vi hade många stora och dyra skepp kvar (och många erfarna engelsmän i TS), men jag bara gjorde som jag hade hört de andra göra tidigare och det blev riktigt bra till slut. Fick beröm efteråt och kände mig som "a million bucks". Men jag håller med om det där med att trycka på rätt knappar... ibland blir det bara helt galet och man hinner inte ens reagera innan man är smält metall. Blev instapoppad av en arty-Svipul en dag för några månader sedan. Jag kom ur warp till en station i low sec och hann inte ens trycka på dockningsknappen innan jag satt i min pod. :)

Ayieke finns kvar, de tar inte bort några karaktärer. En kul grej var att Joann's R&D-agent hade fortsatt att forska fram research points under alla åren jag var borta, så när jag besökte agenten fick jag ut data cores som jag kunde sälja för flera hundra miljoner ISK (som jag brände på att höja min security status). Om du ska återaktivera så råder jag dig att ha en plan färdig för vad du vill göra, annars blir det bara att man sitter och snurrar sina skepp och klickar sig runt i menyerna och förundras över hur annorlunda allt ser ut idag (och sånt har ju inte vi pappor tid med ;)). GUI't har fått sig en rejäl omgång även om en del saker ser ut som tidigare.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names