News:

No significant change

Main Menu

Geforce 4 vs Voodoo5 i ENBART flygspel

Started by Mr Jim, February 11, 2002, 23:51:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

#16
Jag har (nu med gråten i halsen) endast ett GF2 MX, men slår jag på FSAA så ser F4 ut så här:



Vilket jag skulle älska om nu inte FPS sjönk med 25%. Kanske ett bättre kort som GF2Titanium eller GF3 TI200 skulle hjälpa?
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


SledgeHammer

Jo, det ser snyggt ut med mitt GF2Pro med, men med lite fler FPS =)

Nu när GF4 finns ute så börjar faktiskt GF3 Ti 200 se ut som ett prisvärt alternativ (*huga* sa JAG det?). Men varför inte vänta och se vad priset på "minstingen" i GF4 Ti familjen kommer at kosta. Man vill ju som alltid skippa så många mellansteg i uppgraderingsdjungeln som möjligt.
Mvh  - Stefan -


Mr Jim

Jo Geforce4 ti 4200 ser frestande ut. Lär bli intressant att se prisättningen på den i förhållande till Geforce3 ti200 :)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

SledgeHammer

Men... Jag VILL ha ett Voodoo 5-6000. Juh!
*buhuuu*
Mvh  - Stefan -


Fancy

Hittade ett G4MX4200 för 1490 :- på siba, kom där ifrån med bara förskräckelsen :)

Fancy out!

Mr Jim

HÅLL DIG BORTA från alla Geforce4 MX kort!!!! Dessa är otroligt dåliga och inte alls samma funktioner som de andra Geforce 4 korten!!

Nvidia har blivit onda på senare tiden ;(
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Fancy

Jo jag har hört det, det var därför jag gick därifrån utan något. Men fan vad frestad jag blev....


SledgeHammer

Hehe! Jo det må jag säga.
Man utvecklar två helt olika grafikkretsar men döper den MYCKET lägre specade som om det vore en nedbantad version av top-of-the-line varianten. Skäms!
Om de gjort som vanligt och minskat lite på renderpipor mm så visst, MX är en bantad version, men inte en helt annan version.
Mvh  - Stefan -