Author Topic: DCS: AJS-37  (Read 19214 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #48 on: June 05, 2017, 21:22:39 »
Har lagt upp lite bilder / klipp med DCS-Viggen på Nosigs Facebooksida:

https://www.facebook.com/groups/88339611709/
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lindén

  • Jr. Member
  • **
  • Posts: 17
    • View Profile
Re: DCS: AJS-37
« Reply #49 on: June 28, 2017, 17:55:32 »
Då var det dax att börja flyga lite igen:)

Har varit mycket lite flygning för mig nu ett tag,och väligt länge sen jag postade nått här tyvärr,  sålde av min cockpit (A-10c) efter att den nästan var klar, och sen har det bara gått utför:)

(Ja jag ångrar det än i dag)  :o

Men sen sprang jag på DCS´s hemsida och såg att det fanns lite nya plan, så som VIGGEN:), Det var ju inte mycket att funderar på så jag plockade fram
speldator, oculus rift cv1 och min gamla trotjänare X55.
Har nu spelat ca 1dag i viggen och börjar väl lära mig lite, men jag saknar lite svenskar att kunna flyga med.

Har ni har någon egen server, ts? Eller brukar ni köra på servarna som finns i DCS?

/David
« Last Edit: June 28, 2017, 19:09:00 by Lindén »

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #50 on: July 02, 2017, 23:06:17 »
Hej!

Jag flyger hyfsat mycket DCS, men i stort sett bara i single player. Snöat in ganska rejält på DCE-kampanjen som en svensk gjort.

När vi flög i vintras "lånade" vi in oss lite på masterarms TS-server och hostade själva.

Så här i semestertider kommer det dock inte bli så mycket flygning för egen del, mer aktivitet framåt hösten igen.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2629
    • View Profile
Re: DCS: AJS-37
« Reply #51 on: July 24, 2017, 18:48:23 »
Long time no see - som "jenkarna" säger!

Eftersom Oculuc Rift's sommar erbjudande var för bra för att missa har jag vevat igång DCS efter lång tids vila. Jag och Salsam testade igår multi crew i Gazellen (som är extremt rolig att flyga IMO) och allt funkade som det var tänkt.

Salsam lyckades få in ett par fullträffar med våra TOW trots att jag vinglade runt lite i hover. Vi hade support av en Mi-8 som flögs av Charlie och lite då och då hördes ett dovt muller när han släppte loss sina S-8 raketer.

Känns som att OR + Gazellen + Su-33 med PFM har potential att ge mig en DCS nytändning trots att det är 1:a generationens VR. Med SuperSampling kan jag tyda instrument/HUD men för att läsa liten text i cockpit så får jag luta mig fram alternativt använda zoom.

Om ni funderat på OR så är det ett gyllene tillfälle. Jag betalade 4350 SEK för allt inklusive de där Touch kontrollerna, moms och UPS frakt. Tog 5 dagas tills UPS knackade på dörren. Har läst att de sålt massor med OR så leveranstiden påstås nu vara 3-4 veckor.

Lite tråkigt att A3 inte har native VR stöd men är övertygad om att det kommer förr eller senare. Hoppas på mer DCS flygning i höst/vinter.

/KC

« Last Edit: July 25, 2017, 03:28:26 by KeyCat »
>> It's all about teamwork! <<

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Re: DCS: AJS-37
« Reply #52 on: August 04, 2017, 21:50:33 »
Härligt!

Jag har varit inne på att vänta in nästa generation VR headset, men visst är det lockande. Är dock rädd att jag även måste uppgradera datorn för att få ihop nog med usb portar och annat.

Annars verkar den mesta nosig-aktiviteten ske i fb-gruppen nuförtiden.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X