UltraPack - Alternativ mod till IL-2 1946

Started by KeyCat, November 06, 2009, 15:40:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Sprang på denna...

  http://il2ultrapack.net46.net/

Har inte haft tid att testa men om någon annan gör kan ni väl posta vad ni tycker. Undras vad denna har som inte AAA har? Skall även finnas en annan IL-2 mod som heter något i stil med "HFSX" eller nått, någon som vet mer?

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Får testas. Fast fullversionen verkar inte var släptt ännu.

KeyCat

Verkar dock handla om timmar innan den släpps :)

Berätta om du/någon hinner testa...

/KC

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#3
Har nu testat UltraPack 2.0 och det är nice (det lilla jag hunnit testa)! Bättre FPS än med AAA UI 1.x pga att det packat alla mods i native SFS-format. Jag tyckte dock det var bättre ljud i AAA UI 1.x på min burk men skall se om det går att fixa på något sätt...

UP 2.0 rekommenderas och om någon är sugen på att flyga så hittar ni mig på någon av WoP servrarna, IP# hittar ni här...

http://www.warbirdsofprey.org

/KC
>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Jag har kört där de senaste dagarna. När det blir tid över sätter jag mig på TS och flyger hos warbirds.

Just det. Modden. Den är riktigt trevlig. Lite buggar finns men inget man stör sig på. 6dof är underbart likaså motorljuden. Det massor av nya flygbara flygplan. Det är nice!

Horizon

Har nu äntligen fått ner UP2.0Full, är det bara att installera rakt över 4.09m? Någon pratade om ett program som heter modman som man får med. Vill gärna veta vad jag gör innan jag sätter igång. Förra gången jag patchade slutade det med att jag inte längre kunde köra på mina favoritservers utan att ominstallera hela skiten och det vill jag inte.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern_

Du installarerar den rakt i spelroten.

Det heter inte modman utan JSGME.exe som lägger sig som en genväg på skrivbordet.

Horizon

Snabba puckar, det gillar jag. Tack för svaret! Nu kan jag snart också smälla kärnladdningar (en våt dröm för Horizonten som alltid gillat när det smäller högt och hårt (och hårigt)). :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names