Halmstad LAN 2008 Debriefing!

Started by Rivvern_, May 04, 2008, 20:52:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dubble0zero

...000... =)

Bax

Håller med övriga inlägg. Ingångströskeln på Falcon är ju aningen hög vilket gör att behållningen inte blir lika stor om man är nybörjare. Hade vi haft mer förberedelsetid så kunde man gjort en TE med olika svårhetsgrader inom samma mission tex CAP med mindre sofistikerat motstånd medan de mer avancerade kör äkta multirole.
Man kunde oxå göra så att man delar ut dom TE's som skall flygas innan LAN med eller utan opponents så att deltagarna kan träna på sina tasks.

IL2 är ju som vanligt - en höjdare! Låg ingångströskel och förbaskat snyggt. Här tycker jag vi skall satsa på mer mission planning så att det blir mer struktur tex förbestämda wingmen och rules of engagement.

ArmA var jag helt rudis på men uppskattar endå. Därimot skulle jag även här uppskatta aningen mer struktur. Eftersom vi körde med respawn blev det hela lite tokigt då alla offrade sig helvilt och det hela fick mer karaktär av Unreal Turnament. Om man kan köra det mer diciplinerat med dedikerade positioner som CAS, och man håller sig till vissa fordon osv så tror jag vi kan höja kvalitén ett snäpp.

Då det gäller antalet spel så tyckte jag det var OK med 3 spel med variation.
Med lite mer förberedelsetid hade vi kunnat bestämma versionsnummer och skött all installation före LAN samt gjort bättre missionplannings.
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Dubble0zero

Angående ArmA så tycker jag att det var kul att köra evolution, men jag tror att det hade kunnat blivit ännu bättre med vanliga COOP uppdrag, det vart stundvis lite mycket springa runt och sköta sig själv i stället för att samarbeta. Något som nog hade varit riktigt kul är ett uppdrag liknande KCs vietnam uppdrag till OFP... Finns det nått sånnt till ArmA?

IL2 är ju som vanligt, det är bara att flyga, vi glömde dogfighten i TB3or, men det vi körde var kul det också.

F4 är jag fortfarande för dålig på, precis som Bax skriver så har man ingen jättebehållning av det om man inte kan det, och jag kan det verkligen inte...
Det verkar ganska enkellt att komma ihåg när man blir visad vad man ska trycka på, men sen 10 minuter senare när man sitter där i uppdraget och ska trycka så blir det helt fel i alla fall, och samtidigt så har man helt tappat bort sig på kartan och tappat bort sin wingman. Efter ett eller två sådana försök så ger man lätt upp...

Jag är lite kluven när det gäller det där med 2 eller 3 spel, på sätt och vis så är det trevligt med lite variation, men samtidigt så tror jag att man hade kunnat variera vilket spel som hellst av de genom lite olika typer av uppdrag (speciellt ArmA), och det blir lätt att man tycker att det blir lite kort på ett spel. Den här gången så vart det ganska mycket ArmA vilket jag är glad för, och jag hade gärna spelat ännu mer ArmA, men lite andra uppdrag. Men det ska ju passa så många som möjligt så att ingen åker hem och känner att det inte vart så mycket spelande som man hade tänkt sig. Jag vet som sagt inte riktigt, men det var helt klart ett trevligt lan, och det vi diskuterar nu handlar om huruvida man tycker att det är bra eller jättebra, och så länge vi håller det på den nivån så kan man ju testa lite olika varje gång som vi har gjort.
...000... =)

Rivvern_


Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

Quote from: Horizon on May 06, 2008, 22:15:31
Ser inga bilder RR.

Jag ser bilderna. En halv sovjetisk hjälteposé ser mest konstig ut kan man konstatera...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

Horizon, du måste logga in för att se bilderna.
Sazlams väggmålning var ju en höjdare  ;D
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Rivvern

Ja ni ser ju köttbiten på bilden... Det är Dubble0zeros som han åt själv. Utan tillbehör.