Halmstad LAN 2008 Debriefing!

Started by Rivvern_, May 04, 2008, 20:52:24

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

DEBRIEF:
Då var alltså NOSIG LAN 2008 Kristihimmelfärd över.

Hur tycker ni att det var? Vad var det som var bra/dåligt?

Vad ska vi tänka på inför nästa LAN och NÄR ska vi ha nästa LAN?



NOSIG vill ha DINA war-stories från LANet! Posta foton och screenshots och skriv om just den där händelsen som DU tycker var fantastisk så vi kan locka mer folk till vår härliga gemenskap.

Over and out!

Dubble0zero

Tog bara ett screenshot, och det glömde jag spara... :(
Men bra var det... ;D
...000... =)

ctrl

#2
Positivt:
- Sanslöst kul att det vart av!!!
- Jag blev positivt förvånad över deltagarantalet, trots det korta varslet
- IL2 är ett säkert kort
- Falcon AF är stabilt och bra
- Arma och Evolution är skoj, härligt att vi faktiskt grejjade hela kartan
- Vi är ett riktigt skönt gäng, aldrig något tjafs, perfekt avvägning mellan uppstyrt och avslappnat
- Att vi hade LAN i en årstid som medger flygande till/från LAN :D:D:D

Negativt:
- Jag tror att vi som mest hade 14 datorer igång samtidigt, vi var nog aldrig fler än 11 som var inne i samma lir. Det är i minsta laget, framför allt Arma behöver fler deltagare
- Att vi bestämde oss så sent, dels påverkar det deltagarantalet men viktigare, det blir svårt att göra bra uppdrag mm. när det är så osäkert om man ska planera för 8 eller 32 deltagare
- Vi borde briefat/samordnat oss lite bättre i både IL2, Falcon och Arma. I framförallt IL2 och Arma vart det lite väl mycket att folk flög/körde/sprang omkring utan styrsel

Att fundera på:
- Det här med uppdelningen av ett spel per dag... det finns både fördelar och nackdelar
Control
87th Stray Dogs VFW


Lupson

Kul att det blev lyckat! Lovar att göra allt för att komma nästa gång.

Nu vill jag veta mer! Vem fick flest kills? Vem blev nedskjuten av egna Slammers? Vem käkade den största köttbiten? Satt taket kvar?

:-)
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

Tack för detta lanet! Mycket mycket trevligt.

Vi var få denna gången men det gör det inte tråkigare, bara svårare. Vi hade väldigt kort framförhållning och jag trodde det skulle bli inställt.

Jag tycker att det är svårt att köra mer än 3 spel. Optimalt vore att satsa på 2 spel och ha ett tredje att växla till när det blir uppehåll eller det börjar bli tråkigt. Det var väldigt kul att klara av ArmA Evolution! Vi kämpade nästan hela lanet och till sist klarade vi det, utan buggar eller serverkrasher alls.

IL-2 blev väl minst lirat men det har ju stått i focus de övriga lanen så det är inte mer än rätt att det får kliva åt sidan denna gången. Dock så är nog IL-2 det lättaste spelet att sätta sig in i och de flesta har burkar som klarar det. Där man siktar hamnar kulorna till skillnad från Falcon som kräver lite mer. Övning ger färdighet så det är nog inte fel att man innan nästa lan övar lite på Falcon innan man kommer.
Om nu detta kommer vara med.

Jag hoppas verkligen på Black Shark och att detta blir ett "LAN spel". Underbart att två och två klara sina uppdrag. Då är det bara till att köpa ny dator igen..

Om det blir LAN till hösten igen så kommer jag. Det skulle nog inte vara omöjligt att skrapa ihop folk då det inte kom så många denna gången. 

Så tack nu alla ni som varit med och gjort detta möjligt. Speciellt Salsam, RedOne och Swebeast (ingen glömd va?) som ordnat lokalerna vilka är helt perfekta!

Här kommer lite bilder:

Rivvern_

Så här ser ett misslyckat anfall ut..

Rivvern_

Och här är bildbeviset på ett avklarat Evolution.

ft

Skitkul och jättetrevligt! Slitna ord i dessa sammanhang, men det är svårt att komma på ersättare. :)

Avvägningen mellan spel är ett svårt kapitel. Lika svårt är det att bestämma på vilket sätt man skall spela de olika spelen. Instämmer med föregående talare att Il-2 är ett säkert kort, men då gärna i mer organiserade former.

Falcon 4 AF fungerade väldigt bra! Med lite mer övning och briefing så kan vi lätt få till ett bra Falcon-LAN. Det verkar oöverstigligt, men med relativt lite tid lagd på skolning kan nog alla raskt komma upp på en nivå där de kan ha roligt i uppdrag.

Själv fick jag en nytändning för F4AF och Il-2. Hoppas hitta lite tid att flyga dessa online i närtid!

Nu skall jag återgå till att rigga upp datorn igen. I övrigt väntar jag på bilderna av tavlorna, Rivvern! Eller om RedRiver hinner posta dem före...

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus