News:

No significant change

Main Menu

Battle of Britain?

Started by ft, June 15, 2007, 20:13:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jahapp, gavs det ut i November 2006 enligt plan, så att alla andra sitter och kör för fullt nu medan jag bommat det helt... eller vad händer?

Kan inte minnas att det blev så här tyst om Il-2 eller någon av de efterföljande versionerna. Har de råkat ut för tekniska eller ekonomiska svårigheter och lagt ner, alternativt styrt om all utveckling till mer lukrativa marknader än flygsimulatorer?

Någon som vet?

Mvh,
 /Fredrik

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Rivvern_

Ingen koll alls faktist. Det har varit väldigt tyst runt det hela. Hoppas det finns någon med info.

KeyCat

#2
Var det där datumet "November 2006" kom ifrån är det nog bara UBI som vet!? Vissa källor har angivit Juni 2007. 1C/Maddox säger själv Q4 2007. Min gissning är Q1/Q2 2008!

Finns inte så mycket officiell info i dagsläget men mer väntas komma i augusti/september om man skall tro på det som skrivs i UBI's IL2/PF forum.

Här är en äldre SoW:BoB preview o visst ser det bra ut. Ser fram emot de där molnen och väder/termik simuleringarna!

http://www.youtube.com/watch?v=5rIiz_HnMlw&NR=1

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Är det samma "tillverkare" som för Sturmovik/Forgotten Battles/Pacific Fighters osv?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Det borgar ju för att det kan bli något riktigt fint. Bara arkadmode med no cockpit finns kvar så är jag med... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Justin Case

Jag har inte förlorat hoppet för BoB som simulator, vi får däremot se hur min dator mår av det.

ctrl

Om de bara fixar "sidvinden" ;)
Fast det finns ju hopp, om jag förstått det rätt så är det en helt ny motor, inte en uppgradering av IL-2.
Control
87th Stray Dogs VFW