ÄNTLIGEN!!!- men nu en massa frågor...

Started by zebra, February 23, 2007, 14:50:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

zebra

Köpte boxen i affären idag.

Installerade och undrar följande.

Grafiken "flimrar" eller snarare blixtrar. Beror nog på mitt "berömda" grafikkort.  8800GTX.  Det spelar ingen roll vilka inställningar jag gör i spelet,,,  "blixtrandet" kvarstår.  ÄR DET NÅGON SOM KÄNNER IGEN SYMPTOMEN??

Den tjeckiska version och den tyska har uppgraderingar till 1.02.  Hur vet jag vilken
version jag har? Jag har inte hittat något i manualen (men förmodligen inte tittat tillräckligt noga) Är det inte UK-versionen som skulle komma ut i box-form? Har någon hört om någon uppdatering för denna eller är den redan integrerad?


Jag har en 21" widescreen. Ska jag välja 16:9 eller 16:10 ?

Sista frågan,,, ska någon spela på nätet inom närmaste tiden?  Man är sugen på att bli upplärd till en fulländad "fighting machine".  Känner redan hur Rambo-blodet pulserar...

Jag har inte följt allt snack på forumet så om någon info relaterat till mina frågor redan finns skrivet så säg gärna till...

Ska bli kul att kriga lite..
:)  

zebra. :D

KeyCat

Nice zebra!

Vad det gäller ditt grafikkort så kolla med ctrl och vilken version av drivrutiner han använder. Jag har inte hör honom klaga på symptom som du nämner.

EU/UK versionen är 1.04 (kolla nere till vänster på huvudmenyn) och så du kör den senaste versionen som finns i dagsläget.

Vad det gäller skärmen så vet jag inte men det är bara o testa vilket som ger bäst resultat.

När vi alla blivit patchade till gemensam version genom 1.05 så lär det nog bli lir igen. Patchen förväntas komma inom ca en vecka.

Quote
Känner redan hur Rambo-blodet pulserar...

LOL, då får vi färsk "kanonmat" till AI'n. Vill man överleva i ArmA så funkar inte BF2's "run & gun" taktik speciellt bra ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Kul att se dig på marken också Sandro! Verkar som att jag också kan ha råd att köpa spelet den här månaden. Du kan få bli min stridspartner om du vill. Då ingår att man kollar runt hörnen innan Horizonten rusar fram och skjuter M-249, samt att man drar på sig eld när Horizonten ska skjuta M-136. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Har inga problem med Arma, med mitt 8800GTX. Jag har de senaste eller näst intill senaste versionen av drivrutiner, 97.92 verkar det vara.

Tror att du skall köra med 16:10, kolla i monitordokumentationen men egentligen är det som KeyCat säger, kör på det som ser bäst ut. I Arma kan det faktiskt vara vettigt att att köra med lite fisheyeeffect för bättre vidvinkelseende.

Tyvärr kommer vi som KC säger att vara inkompatibla tills nästa patch. (som enligt bis släpps i slutet av denna månad. Vi med Tjeckiska, Tyska och Polska versioner har 1.02 och ni med UK sitter på 1.04... vi kan inte patcha upp till 1.04 och ni ej ner till 1.02.... alla kommer sen att kunna gå till samma 1.05)
Control
87th Stray Dogs VFW


ctrl

Appropå Rambo, har man en snabb dator ;) så kan man faktiskt köra rambostuk framgångsrikt i bebyggelse :D
Control
87th Stray Dogs VFW


Maverix


zebra

Det blir nog inget Rambo-kör för mig.
Kul att se att ni hängde med på tråden. Ska lösa mina problem, patcha upp med 1.05an när den kommer och sedan "report for duty".  :)

Under tiden leker jag med BF2- "Reality project", en add-on på 1,6GB. Någon som testat den?  Den skickar in BF2 i en helt ny värld, nya banor men framför allt mer realism och vapeneffekterna är mer realistiska. ArmA får vara riktigt bra för att konkurrera...

z.

granQ

QuoteOriginally posted by zebra


            Det blir nog inget Rambo-kör för mig.
Kul att se att ni hängde med på tråden. Ska lösa mina problem, patcha upp med 1.05an när den kommer och sedan "report for duty".  :)

Under tiden leker jag med BF2- "Reality project", en add-on på 1,6GB. Någon som testat den?  Den skickar in BF2 i en helt ny värld, nya banor men framför allt mer realism och vapeneffekterna är mer realistiska. ArmA får vara riktigt bra för att konkurrera...

z.

arma's styrka, förutom att det kommer bli en "databas" med i princip samtliga tidsepoker och uniformer (bf2 har några modar går inte mäta). Så är styrkan i armA variationen av uppdrag.

Köra i konvoy, utsätts för IED osv.
Anfall fientlig gruppering i regelrätta anfall.
Gå på paturll i ett irak/afghanistan scenario, lira "strategi" med pengar.
Spela som finne som stannar polisen och hämtar sin kompis för hämnas på bilhandlaren som satte dit dom (mission av kegetys om ni inte minns).. allt utan att behöva starta om datorn och ladda om till en ny mod.

osv..att det sen är en schysst simulator är bara bonus ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)