LAN i Halmstad 2007

Started by Swebeast, January 05, 2007, 16:25:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bax

Sätt upp mig på kanske-listan Swebeast, har semester veckan efter och vet inte hur jag jobbar över helgen.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Control87th

16 intresserade och det har inte gått en vecka ännu, bådar gott :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



ft

Ge oss en månad eller två att lämna återbud på... :-OO

Näe, skämt åsido. Jag är TAGGAD! Var så grinig över att bomma sist, även om det var lite av en lättnad. Har lärt mig och skall se till att inte vara fullbokad fram till avreseminuten i år!

Någon som har lust att transportera lite extra grejer så en annan kan köra hoj... ? ;)

Halmstads-LAN:et jag var på lämnade ett väldigt gott minne - och då rasade ändå huset ner omkring oss. Det kan liksom bara bli bättre!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Swebeast

Farhågan just nu är att Bohemia inte hinner patcha upp ArmA så att det funkar bra i MP, om jag förstår KeyCat rätt.

En del anser att det räcker med "internet-LAN" men för egen del så är ju LAN sååå mycket mer än spelande; att träffa likasinnade och utbyta erfarenheter, tjusningen med att planera/diskutera missions tillsammans, utbildning i t.ex taktik, studiebesök m.m m.m.

Jag ser fram emot ett större deltagande än tidigare och ett minst lika trevlig LAN som förut!

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Dubble0zero

QuoteOriginally posted by ft
Någon som har lust att transportera lite extra grejer så en annan kan köra hoj... ? ;)

Hehe, jag funderade på nått liknande...

Alternativt att man bygger in datorn och skärmen i en sidoficka till hojjen, men det har jag inte riktigt tid med nu... :)
...000... =)

Phlerp

Jag hörde rykten om rb70 och ett flak öl.... Salsam, vet du något om det? :D

Salsam

QuotePosted by Phlerp
Jag hörde rykten om rb70 och ett flak öl.... Salsam, vet du något om det? :D

Jobbar på det i nuläget, Phlerp! :D

Men allvarligt grabbar!
Skall LANet bli möjligt så krävs dock inte bara deltagare utan även ANSVARIGA och framför allt UTRUSTNING för att möjliggöra hela tillställningen.

Vi behöver typ sladdar å boxar å burkar (sånna som blinkar) för det ska funka.
Sedan behöver vi även ett gäng uppdrag och missions så vi inte behöver lägga LAN tiden på att skapa missions.
Ni förstår alla vad jag menar ;)

Sååå? Jag har ett X800 Pro (256mb) kort jag kan låna ut om vi behöver till server motsv. Jag tror även jag har en 8 portars hubb liggande hemma i någon låda.
Kan även bistå med kopplingsdosor osv för ström försörjning.

Kan nog sträcka mig så lång att jag kan skapa några uppdrag till ArmA... :-OO

LetÃ,´s get this thing happening, gentlemen...

ft

Ptja, vad kan jag erbjuda? En laptop att köra TS-server på har jag.

Att sätta ihop en tabell med IP-adresser kan väl nästan alla i det här gänget fixa, däribland jag, så att rent faktiskt få ihop ett fungerande fysiskt LAN är inga problem.

Om samtliga tar med förgreningsdosa/dosor för den egna utrustningen samt ett ytterligare uttag, samt ser till att ha sladdlängd nog för att kunna koppla in sig minst fem meter bort så ordnar den biten sig säkert.

Kommer det att gå att låna skärmar den här gången?

Att hjälpa till att handla frukost m m vid behov håller jag för självklart.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus