News:

No significant change

Main Menu

Ny dator på G 070103

Started by Control87th, January 03, 2007, 20:09:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Tack vare att Arma är så förbannat kul (men krävande för datorn) så kunde jag inte vänta längre... beställde detta nu under eftermiddagen:

Från Datorbutiken.com:
Antec NINE HUNDRED Ultimate Gamer Case without PSU/utan nätagg.
be quiet! Straight Power 550W ATX
Seagate Barracuda ST3320620AS 7200.10 320GB 7200rpm 16MB cache SATA2
Corsair XMS2-6400 TWIN2X2048-6400C4 4-4-4-12 Xtreme 2x1024MB (tot. 2GB) DDR2 PC2-6400 800MHz with Heatsink
Point of View GeForce 8800GTX 768MB DDR3 TV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz 4MB(2+2) FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Inte säker på att 6600 är det mest prisvärda alternativet, den extra cashen jmf. 6400 verkar ge noll extra fps i spel och 6400an verkar kunna överklockas bättre... så varför köper jag en dyrare och kanske sämre proc??? Jag vet inte men nu vart det så :-OO

Från Komplett.se
Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI, ATX,Ã, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

Den sista komponenten är en stor chansning, jag har inte lyckats få klarhet i om problemen med 680 chipsetet är lösta eller ej men jag gillar specarna så jag testar att leva farligt :-OO

Vill ha nu! :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



KeyCat

#1
Faen ctrl.... du gör inte det lätt  för oss andra med nästan 5 år gamla burkar ;) :D

Ser verkligen fram emot en ArmA (och IL-2) rapport på den burken eftersom jag siktar på en liknande när kassan tillåter... Hoppas bygget blir smärtfritt!

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Lupson

Ser riktigt vass ut!

Tycker f.ö. det verkar som om vi "entusiaster" har börjat gå tillbaka mer till Intel och Nvidia jämfört med ett par år sedan då det var AMD och ATI som gällde för de flesta här. Core 2 Duo känns ju som ett givet var just nu.

Nåväl - till sommaren har jag haft min vattenskadade barebone i tre år och kan uppgradera med gott samvete!
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Control87th

Jo, så är det... jag missade iofs AMD svängen, mest tack vare att jag fick hem-pc med Intel när AMD "ledde" som mest.

btw, jag vill minnas att jag skaffade min nuvarande burk före du skaffade barebonen så då behöver inte jag heller ha dåligt samvete :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Maverix

Har du en "backup" dator för Falcon Ctrl... 8800 fungerar fortfarande inte med Falcon :-X

Vill bara nämna att Core 2 har tagit bort ALLT som har med micro stuttering i AF... flyter på super duper mjukt.

ctrl

Min nuvarande burk kommer att vara kvar (Falcon flyter på i över 40fps på den). Nu ska jag inte säga för mycket, men den Falconversion som är viktigast för mig ska fungera med 8800 kort... men det är klart att F4AF måste ju fungera innan vi kan ha ett nytt NOSIG-Falcon-LAN :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Jag vet vem som kommer att vara server i ArmA i fortsättningen. :)

Lupson (och andra): Varför är det Intel och Nvidia som gäller just nu? Jag har inte hängt med så mycket på hårdvarufronten den senaste tiden.

Själv siktar man på en uppgradering till hösten, innan dess finns det nog inga pengar. Har jag tur får jag över lite under sommarens jobb så att jag kan köpa moderkaka (nej, jag tänker inte spara den från förlossningen!), CPU, minnen och grafikkort. Tror även jag behöver köpa nytt nätagg då mitt nuvarande bara är på 330W.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Enkelt, det är bara att titta på resultaten från både spel och syntetisk tester, just nu är intels processorer överlägsna AMD:s och nvidias grafikkort nästan lika överlägsna ATI kort.

Till hösten finns det förhoppningsvis fler och billigare DX10 grafikkort...
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW