Inte speciellt lovande FX

Started by Maverix, October 01, 2006, 00:41:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


Jotte


Control87th

Den 13e får vi se själva :)
Eller kanske tidigare ;)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Control87th

Lirat det ett tag nu. Det jag är väldigt nöjd med är höjdmeshen. Betydligt bättre än de addons som finns till FS9. Stockholm har inga berg precs, men det är riktigt kul att kunna följa de små kullarna, se skillnad på den låga nivån på södermälarstrand, snabbt stigande till folkkungagatans relativa höjd.

Att alla stora vägar stämmer från start är mycket bra... väntar bara på att någoin skall ta google earth eller eniros flygfoton och lägga på som textures.

Testade med lite autogens men det är lika värdelöst som förut.

G1000 skärmarna fungerar fint även om det är svårt att ratta dem med track-ir (man behöver senaste betan av tir-programvaran för att det skall fungera)

Har de flesta inställningar väldigt lågt, så att det bara ser lite bättre ut än FS9. Kommer säkert att hålla länge :D

Kan bara repetera vad jag sa efter betan, ingen revolution men ett bra steg frammåt även utan några nyheter i flight models etc. (De duger gott till min IFR-träning). MP är fortfarande ett frågetecken, inte testat ATC men vad jag hört så har det inte hänt något där vilket är min största besvikelse. (men som löses om MP blir framgångsrikt)

Kommer definitivt att köpa det när det blir möjligt. :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Phlerp

Om du letar revolutioner i FSX så är det MP du ska titta på. Inga fler warpande plan, eller plan som står halft nersänkta i marken. Dessutom vågar jag påstå att SimConnect (det nya gränssnittet för att komma åt variabler, styra AI och annat sånt roligt i simulatorn) kommer skapa en mindre revolution när vi tredjepartsutvecklare börjar få kläm på alla möjligheter det öppnar.

Swebeast

Fick mitt exemplar idag och kan instämma i att det var inte någon större upphetsning. Att flyga förbi Kullen och Bjärehalvön var lite av en "platt" besvikelse. Ska testa mer för att förhoppningsvis hitta fler positiva saker.

/Swebeast

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC