News:

No significant change

Main Menu

Paywar addon

Started by Lupson, May 01, 2006, 23:28:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

#8
Det där kan ju diskuteras. Microsoft har ju valt en mellanväg. De erbjuder simulatorn och verktyg för att stoppa in mer, Men de hindrar inte någon från att ta betalt för addons. Naturligtvis släpps det mycket skit som man försöker ta betalt för och naturligtvis släpps de en del med mycket högkvalitet som är helt gratis. Men merparten av de plan till FS2004 som håller riktigt hög kvalitet, kostar pengar. Och det är inget konstigt med det. Det tar väldigt mycket tid och resurser att få fram något riktigt bra.

Sedan kommer ju problemet med addons och onlinespelande. Titta bara på CFS. Det var kanske inte enda anledningen till att det floppade, men det var stakt bidragande. Samma sak med SFP1, där onlinespel aldrig blivit någon hit eftersom moddningsbarhet och fuskfritt/problemfritt onlinespelande inte går att kombinera.

Här är IL2 modellen den enda som riktigt fungerar, även om de gjort ett visst avsteg från det iom FB, AEP och PF. Och jag antar att de modeller de nu tar petar in är sådana som redan finns med i spelet men som nu görs flygbara för betalande kunder. Detta är något som skapar lite av samma problematik som finns i BF2. Antingen är extraplanen inte så bra och då vill ingen köpa dem, eller så har de någon fördel i något läge och då finns det risk att det blir en aningen orättvist att man kan köpa sig till en fördel i ett spel.

F16_Neo

Inte så det funkar.
För att köra online måste man ha samma version som den som hostar.
Dvs samma gamla versionshantering.

Detta skapar givetvis lite motsättningar då det släpps pay-addons, risken finns ju att online-communityn splittras, det är särskilt uttalat nu när folk har rätt starka åsikter om försäljningssättet.
Det finns dock ingen som kan "köpa sig till fördelar" då olika versioner inte lirar ihop överhuvudtaget.

Tja!
/Neo

ft

Versioner är en sak, content en annan. De som köper Pe-2 kommer att ha samma version, men med adderat content. Kort sagt, de har ett alternativ som andra inte har när servern tillåter Pe-2 som flygbart flygplan.

Jag har för mig att det blev något liknande med olika kombinationer av FB/AEP/PF också?

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

F16_Neo

PE2-addon hanteras av spelet som en ny version, dvs 4.05M istf 4.04M. Jag som kör 4.05M ("PE2") kan alltså ej joina en server som kör 4.04M. Fact.

Jag har aldrig hört talas om att man tidigare har kunnat köpa till mer content men ändå köra samma version, om man räknar bort tredjepartspacks med missions/skins etc.

saxat ur readme, PE-2
----------------------------------------------------------------------------------------------------
The current version 4.05m  is not compatible with the previous versions of the sim when playing over the network (Online). Both the server and client must have the appropriate versions in order to connect.
Attention: Verison 4.05m is only for a merged version of the simulator of the proper version (FB+AEP+PF)

Add-On Installation Instructions (Please read carefully)
The Pe-2  add-on v.4.05m installs only over v.4.04m  (FB+AEP+PF merged).
In order to install this add-on, run the file Pe-2_405m.exe and follow the on-screen instructions.
Please note that this add-on is impossible to install over stand alone Pacific Fighters.
----------------------------------------------------------------------------------------------------

Tidigare har ju nya patchar bara funnits till de senaste pay-addons, som AEP & PF, tror det blir likadant nu.

/Neo out

ft

Åh fan. Ja, då får jag backa. De var exceptionellt korkade till och med för UBi/1C den här gången.

Ptja, är det så de skall ha det... måtte 4.04 bli det som servrarna kör tills det kommer lite konkurrens i WWII-simulatorvärlden.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

QuoteOriginally posted by ft
Ptja, är det så de skall ha det... måtte 4.04 bli det som servrarna kör tills det kommer lite konkurrens i WWII-simulatorvärlden.

Tyvärr ser verkligheten inte ut så, alla vettiga servrar jag hittat via A.S.E kräver numera Pe-2 addonen (i.e. 4.05m) :-/

Blir nog till att skaffa Pe-2 addonen pga avsaknaden av vettiga 4.04m servrar men problemet slutar inte där. Det planeras ytterligare minst två pay-addons framöver. Vi lär knappast se SoW:BoB förrän (tidigast!) i slutet av nästa år så det skadar kanske inte med lite nytt innehåll även om jag egentligen är fullt nöjd med det som finns i 4.04m...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

F16_Petter

Förstår inte vad alla bråkar om...
Det här är precis som AEP (Aces Expansion Pack) och när det kom.

Den enda skillnaden är att du är tvungen att ladda ner det från UBI och det alltså inte går att hitta på skiva eller på något annat "sätt"....

Det jag däremot kan hålla med om som är knas är deras förbannade distributionsmetod, "Boonty" som är riktigt medioker på gränsen till spyware.
(Det finns dock metoder hur man blir av med det.)

Hursomhelst, vill man spela det 90% av communityt kör med,  får man köpa det.

Mer addons är ju på gång, minst 2 st till.

- Sturmoviks Over Manchuria
- 46 Addon

Bilder här:
http://www.rrgstudios.com

Jag är inte så hyperfrälst över de nya planen, men jag gillar faktiskt att fler markobjekt, hus o fordon kommer med, det tjänar alla som bygger missions på.


Control87th

Steam med reklamtjafs, Boonty som jag inte haft men det låter suspect, Starforce och annat liknande skit... jag är orolig för framtiden. Stor risk att jag hoppar över lir som jag egentligen villl köpa, för att jag inte vill ha in skitet de tvingar på en vid sidan av.

Ta Silent hunter, jag skulle vilja lira det mer, men skivan får stå kvar i hyllan för starforce ska då faan inte in i min dator igen :(
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW