News:

No significant change

Main Menu

Vad heter programmet

Started by Horizon, April 17, 2006, 21:58:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

...som man använder för att leta online-servers för IL-2? Borde vara ett tecken på att jag varit borta för länge från IL-2 när jag måste ställa såna här frågor... :D

Edit: Hittade... tror jag... För det var väl The All Seeing Eye man brukade använda, eller finns det något bättre?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Phlerp

ASE fungerar bra. Annars har vi ju använt Hyperlobby en hel del. Vet inte vilket som är bäst dock.

Rivvern_

Jag använder nog mest ASE. Hyperlobby är bra den med.

Horizon

ASE fungerade inte alls för mig igår. Den hittade bara IL2:FB på min burk trots att jag installerat PF upp till 4.03m. Försökte mixtra till det så att det skulle funka men gav upp efter en stund. Avinstallerade och körde ett hemmagjort uppdrag istället. Kraschade, brann, stängde av datorn och gick till sängs. Gillar inte alls de nya flygmodellerna. Nog för att det är tufft med realism men jag föredrar spelbarhet och roligt (arkad kallar vissa det) framför _för_ svåra saker, så jag gör tummen ner för de senaste patcharna. Gamla hederliga PF 3.0 passar mig bättre... cockpit av! :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

Jag kanske har dåligt minne... men min känsla är att de senaste patcharna gjort det lättare att exempelvis starta från hangarfartyg.

Jag skulle vilja säga att det är både lättare och mer realistiskt på så sätt att det är viktigt att använda sid- istället för skevrodret vid låg fart / hög anfallsvinkel.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Horizon

Det kanske är något man vänjer sig vid, men jag tycker att det finns gränser för hur realistiskt jag vill ha saker. Nu blev det för svårfluget, jag bara åkte i backen hela tiden om jag inte blev nedskjuten av någon vid första salvan, hehe. Kändes som att flyga en tegelsten ungefär. Nä, jag tror jag lägger in gamla IL-2:FB och ger mig upp i La-7'an lite för mig själv. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Control87th

kulsprutor och kanoner är nått man kan snacka i evigheter om... tidigare fick man sikta noggrant för att få ner mer än två bombare innan ammon tog slut, nu verkar alla vapen ha rejält mycket mer klös.  
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW