Tydliga instrument på en sekundär PC/Laptop

Started by KeyCat, December 06, 2005, 19:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

KeyCat

Verkar användbart om man kan rigga den andra monitor på ett smidigt sätt...




http://www.mikesteven.pwp.blueyonder.co.uk/IL2/UDPSpeed_with_Spitfire_gauges_beta01.zip

Om någon testar kan ni väl berätta ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Finns ytterligare alternativ som funkar lite annorlunda...



Virtual Cockpit Utility hittas här:

http://www.airwarfare.com/Sims/FB/fb_essential_files.htm#069

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Woow!... Synd bara att jag inte har 2 skärmar längre...  Får låna den andra nån dag!

F16_Neo

Devicelink-grejerna funkar bara offline, pga fuskrisk. Men ändå ganska användbart för att kolla av olika plans prestanda med UDPGraph.
Man kunde ju önska att det var upp till servern att bestämma huruvida det funkar online. Möjlighet att fixa fysiska instrumet tex.

KeyCat

Blev duktigt besviken när jag insåg detta! Det gör DeviceLink totalt oanvändbart, åtminstone för min del eftersom endast MP är av intresse:-X

Precis som du säger skulle det åtminstone finnas en möjlighet för host/server att bestämma detta.

/Christer (a.k.a keyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Om fler vill se stöd för DeviceLink i multiplayer skicka 1C:Maddox ett e-mail och be dem överväga så att det blir en inställning för host/server...

Deras e-mail adress är: pf@1c.ru

Vet inte hur stor chansen är men det kan vara värt ett försök...

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

ft

Quote from: KeyCat on December 10, 2005, 16:43:32
Blev duktigt besviken när jag insåg detta! Det gör DeviceLink totalt oanvändbart, åtminstone för min del eftersom endast MP är av intresse:-X

Å femte sidan kan du via DeviceLink få ut skojiga saker som att alltid ligga på optimal anfallsvinkel och en massa annat som definitivt skulle ge kraftiga fördelar i MP. Är du säker på att du vill att de du flyger mot skall ha tillgång till detta?

Jag är rätt säker på hur fördelningen mellan de som använder DeviceLink för att skaffa sig fördelar vs. de som använder det för att få instrument på en separat display i sin hemmacockpit skulle se ut.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus