News:

No significant change

Main Menu

Patch 4.02 släppt...

Started by KeyCat, October 18, 2005, 19:08:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Najs! Jag som sitter och lirar IL2 just nu.. Frågan är om jag vågar patcha? Ja va fan! Lets go!

KeyCat

En viktig sak saxat från readme.txt om du har en Intel P4 och upplever CTD'er...

Quote
If you have a computer with a Pentium 4 processor, you may occasionally encounter game lock-ups or crashes to desktop. In order to solve that, copy your il2_core.dll into the il2_corep4.dll (for example, with the following command: "copy il2_core.dll il2_corep4.dll"; or, in Windows Explorer, navigate to your sim installation directory, delete the existing il2_corep4.dll, make a copy of the il2_core.dll, and rename the copy to il2_corep4.dll)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

QuoteOriginally posted by RedRiver
Najs! Jag som sitter och lirar IL2 just nu.. Frågan är om jag vågar patcha? Ja va fan! Lets go!

Gör som jag, ta en kopia av hela IL2 biblioteket innan du patchar för att vara på den säkra sidan. Brukar också ta några dagar innan alla servrar är uppdaterade så under en övergångsperiod är det bra att kunna byta till tidigare version.

Förhoppningsvis blir det tid över för en test runda med 4.02 lite senare ikväll.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

#4
Alla kartorna utom PF har försvunnit... Likaså alla flygplan....  :(

KeyCat

Säker på att du valde rätt patch, dvs 4.02m (merged) ????

Nu kommer säkerhetskopian väl till pass ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Rivvern_

Ska testa en från UBI. Den från GamersHell verkar vara fel på isåfall.. Jag tog ju 4.02m

F16_Neo

#7
Hej påer!
Det blev en del förvirring när patchen började dyka upp på mirrorsajterna igår. Filerna var nämligen feldöpta. Testa att ta hem den igen från ubi eller från www.flygflottilj16.se den patchen man ska ha till FB+AEP+PF skall vara på 30 MB, ej på 25 (den är för standalone).
Om man öppnar patch-exe-filen med winzip kan man lista ut vilka filer man ska ta backup på om man vill kunna göra rollback till 4.01...
Salute!
/Neo