För er som saknar F16_Dedicated....

Started by F16_Petter, March 15, 2005, 12:42:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Control87th

Jag Keycat och Doc som precis kört lite PF (Jösses vad ringrostig man var)
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

Det lär nog ta ett halvår innan jag orkar bry mig om detta spel igen!!!

Hade suttit och installerat. Först IL2 FB.. Det tar ju en stund.. Sen blev det Ace Expansion. Tjollahopp. Och sist installerade jag pacific Fighters + 4.01 patchen(+ en liten fil som gör att spelet går att spela). Nu har det gått en dryg timma. Dax att starta den ultimata WWII simulatorn. !!!!!!!!! "Minnesfel i modul 1499zzyi434hk34?03204" !!!!!!!!! Skrivbordet får en upplösning på kanske 1 X 1 pixel. Eller ja.. 640x480.

Hmm.. det kanske är intsällningarna? Fipplade med allt.. Inget funkade...

Hmm.. det kanske är drivrutinerna? Tankade de senaste drivisarna. Funkar ej!


Så nu fortsätter jag med Texas holdÃ,´em, www.betapet.com, Live For Speed eller Coduo om ingen hjälper mig med detta bekymmer!

Fluff

Fick samma problem som du när jag jag nyligen installerade IL2. Det jag hade missat var att dra in samtliga patchar efter att PF installerats. Alltså inte bara den senaste. Kommer tyvärr inte ihåg patcharnas exakta benämning men det var de som låg på den officiella hemsidan.
Odi profanum vulgus, et arceo

KeyCat

Hej Petter!

QuoteOriginally posted by F16_Petter
            Nu är ts2 server + Il2server + statistik aktivia igen!

Kanon! Har sett den på ASE men vid de tillfälle har det varit mkt lite folk (om ens någon) så valet har blivit en lite mer populerad server. Kör ni fortfarande med full-switch-on + death kick?

Som ctrl nämnde så är man rejält avdankad på IL2 så jag lär nog vara ett lätt byte när jag dyker upp :)

@RR: Hoppas du får snurr på IL2 igen...

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Glömde även fråga om ni kör med de nya trevliga molnen?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

F16_Petter

QuoteOriginally posted by KeyCat


            Glömde även fråga om ni kör med de nya trevliga molnen?

/Christer (a.k.a KeyCat)



Nej vi använder de gamla molnen. (Just nu)
Främst för att vi försöker att få det att flyta på så bra som möjligt för klienter och server.
Varje uppdrag innehåller över 2500 objekt och det finns en viss risk att de nya molnen påverkar negativt på prestanda hos klienter.

Dessvärre är de nya molnen slavade till väderlek, och tyvärr kommer de snyggaste nya molnen med det riktigt dåliga vädret.


Vi ska pröva om det blir skillnader och ta beslut efter detta.


F16_Petter

QuoteOriginally posted by KeyCat


            Hej Petter!

QuoteOriginally posted by F16_Petter
            Nu är ts2 server + Il2server + statistik aktivia igen!
Kanon! Har sett den på ASE men vid de tillfälle har det varit mkt lite folk (om ens någon) så valet har blivit en lite mer populerad server. Kör ni fortfarande med full-switch-on + death kick?
/Christer (a.k.a KeyCat)


Servern är inställd på Full realism.
Det enda som syns är headingbar (vilket vi gärna skulle stänga av åxå men det blir för orättvist för vissa flygplantyper som inte kan visa kompassen)
Deathkick är faktiskt nedställt till 3 minuter. Men eftersom det tar ett tag att ladda uppdraget är det realiteten 4 minuter innan man kommer tillbaka in i spelet.

Angående att det är lite folk beror på 3 anledningar:

1. Eftersom de flesta är ute efter att gå in på en server för att skjuta ned andra flygplan, och köra "dogfight" är det ju inte direkt spännande att hoppa in på en tom server där det dessutom är stora kartor. Även om det finns spelare inne på vår server är det ibland mycket ovanligt att man stöter på en fiende. (precis som på riktigt)

2. Målsättningen med servern är att man främst ska se till helheten av det som pågår på kartan, dvs det är egentligen en kampanj som körs i odynamisk form och följer historisk utveckling. Därför kan man alltså hoppa in på servern och deltaga i slaget och då i främsta form som attackpilot. Jaktplan vinner ingen terräng och ungefär så är servern inriktad mot sina spelare. Det ska vara ovanligt att få airkills och defenitivt inte som andra servrar där det händer alltför ofta, vilket faktiskt påverkar prestandan för de som är inne o spelar.
Ju mera action dessto mera spawn och oftare, mera frekventa loggningar etc etc etc.

Servern är dessutom inriktad för de som vill samarbeta och köra teamspeak samt även för "virtual squadrons" att komma in o flyga ett alternativ till de Online Wars som finns (VOW2, VEF2 etc.)
Här slipper man vänta på att en host ska dra igång och med all väntetid som tillkommer ett coopmission.

3. Statistiken är för närvarande på, men vi har inte dragit igång vårt "hall of fame" eller "pilots of the month" system riktigt ännu. När detta är tillbaka kommer man alltså att kunna komma med i en toplista som sparas och läggs upp på hemsidan med resultat och även en del överraskningar är att vänta när det gäller denna lista...

Med detta sagt är jag vill jag alltså återigen påpeka att denna server inte är till
för den som:

- Är ute efter action / arcade.
- Har svårigheter att köra Full real.
- Har brist på tålamod eller att flyga längre sorties. (ungefär som VOW eller VEF)
- Inte kan följa serverns regler (kommer upp snart)
- Har för dålig internetanslutning.

Om du däremot gillar detta så är du välkommen:
- Realism.
- Historisk koppling / Ordentlig briefing / Uppdragsbaserade sorties / Script & Stats
- Samarbete med andra.
- Flyga rent och snyggt, följa enkla och logiska regler.
- Flyga på en problemfri och laggfri server där medspelarna och motspelarna delar ditt intresse.


Rivvern_

Har nu någon karta med engelska och tyska plan som ni kommer att skifta till? (börjar bli lite trött på IL2:an och stukan... Näää... Stukan tröttnar man inte på! :D )