Dansk TV ikväll, F16 utbildning, 7 avsnitt

Started by Maverix, April 16, 2002, 13:39:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

Jag läste på frugals world att vi skulle "ratta" in dansk TV1 ikväll 20.30,  det ska tydligen vara en liten serie på 7 avsnitt som kommer handla om  "Danska" F16 piloters utbildning, från rekrytering till combat training i USA, serien heter "Jagerpiloterne".

Videon står beredd, he he.

Maverix

http://tv.tv2.dk/tv/?Region=1&KanalID=3&Soegeord=&Dato=0&Periode=2&Kategori=0

ft

Hupp, och videotittandet vid nästa LAN är räddat! :D

 /ft, som saknar Dansk TV mer än vanligt just ikväll

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

SledgeHammer

Tanka in och DivX:a? Snäääääääääääääääälllllllaaaaaaaaaa............
Mvh  - Stefan -


zebra

Har kollat in första avsnittet, 30 min. Jäklar vad avis man blir på dessa grabbar. De ska göra 15 mån grundläggande NATO-utb på en bas i Usa. Dessa 15 mån kommer gå snabbare för dem än vad det tar att släppa en rökare. (Nu är det inte så att jag släpper alltför långa rökare) :D  Men ni förstår vad jag menar. Ska försöka att spela in alla avsnitt. Måste försöka lära mig att programmera min video. :-/

Bax

Dom får säkert sin flighttraining på Sheppard AFB, denna flygplats var öppen för allmänflyg oxå så vi brukade ofta åka dit för å spana in när "danskarna" tränade landningsvarv i Talons jettrainers.

Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Bax

Åkte från Sturup mitt på dan den 9:e april och såg att hela kaffeterian var ockuperad av flygvapenrekryter.
Till min förvåning (och glädje) så var det en ansenlig mängd tjejer med !
Är det konfidentiell information eller får man fråga hur många tjejer som går utbildning nu.
mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Mr Jim

Danskarna ger intrycket av att vara hemskt "seriösa" i all deras militära utbildning. Såg och läst mkt om deras Jaegercorps också. Tuffa bud!
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Mr Jim

Är löneskillnaderna gigantiska? Trodde stridspiloter fick typ bonus på hur många år man flyger för militärmakten?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com