News:

No significant change

Main Menu

War Thunder

Started by Salsam, December 30, 2013, 21:00:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Lupson

Väntade några minuter igår kväll på att få igång en "simulation battle" utan att få något, så jag körde igång Arcade istället. Men vad det kändes som så flög min kärra ändå med "simulation controls" och kändes rätt svårflugen. Men det var ju knappast vad mina motståndare hade? Kändes som att jag blev nedskjuten på direkten av kusligt effektiva fiender. Är det månne betydligt enklare att skjuta ner folk med mus på arcade?

Nåja, får väl testa mer ikväll när barnen somnat och sysslorna är avklarade.

Hur länge behöver man i regel vänta på en sim battle?
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Det är väldigt mycket enklare att köra med mus. Med sticka tycker jag inte att det är värt att hoppa in i något annat än Simulator battle-läget. Just nu är det bara ryskt och japanskt att välja på i "random battle" men det finns även 2 events att hoppa in i. Idag iaf så finns ett event som bla innehåller Hurrican I och 109 E1.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Salsam

Definitivt lättare att sikta och skjuta med mus men man märker direkt när man möter någon med joystick då de har 100 gånger mer kontroll på sina plan och kan göra manövrar som är nästintill omöjliga att hänga med på som musstyrare :-P
I "arcade" har du ju även lego FM och "instructor" som hjälper till, vilket bara är till fördel musflygarna  :P

Kötiderna varierar nog mkt beroende på tid på dygnet tyvärr (jag som förmidagsflyger får sitta ett tag) vilket kan vara lite trist. Positivt är iaf att, i senaste patchen, får ett "ding ljud" och blinkande fönsterikon, om man är ALT-TABad och slö surfar medan man väntar.

Sedan tänker jag att man kan dra igång lite egna missions att flyga när vi är ett gäng som flyger så man slipper bli förnedrad ab SFB, JG2 eller någon av de stora duktiga squaderna :-P

HLR på dator pågår och läget har gått från död till kritiskt. Just nu går det långsamt framåt pga IRL saker.

Sjukt sugen på att flyga med er!  :'(

bALoO

Hoppas det löser sig med din dator Salsam! Fluff och jag körde ett par vändor i eventet "The hardest day" igår. Jag gillade upplägget även om det är bra svårt att skjuta ner He 111orna med Hurrican 1ans 8st 7.92or samtidigt som 109or och 110 försöker göra livet kort för en. Massor av action var det iaf  ;D


Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Trevligt flygande ikväll med Baloo och Fluff. Vi vann en fight i varje fall...

Någon som vet ifall det planeras för mer än 16 spelare per karta framöver? Det är 8+8 nu va? Vore nog kul med lite fler plan per sida och jag kanske kan tänka mig en extrakärra även i simulation battles för att få till lite längre matcher.

Kul är det i varje fall, fantastiskt snygg terräng. Gillar Bastogne-kartan skarpt.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Salsam

Gnid in det bara :-(

Vet inte om det planeras för fler, men i senaste patchen kan man ha upp till 64 plan i luften i missioneditorn. Verkar ju lovande!

bALoO

Barnen har somnat. Dags att ta upp 109an för ett par vändor. E1an är intressant med sin otrevliga vänsterroll, svaga beväpning och tendens att ramlar ur luften om man försöker svänga med den.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Ligger nedbäddad i soffan, feber och skit. Ingen mic fick jag köpt i helgen heller.

Hade annars gärna försökt orka grinda mig fram till 109E. Trots Baloos måttligt smickrande omdöme.

Det var iaf lite skoj att köra lite boom n zoom mot bombare med Bf-110 härom dagen. Dogfighting är uteslutet.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X