Author Topic: IRC  (Read 2266 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oden

  • Full Member
  • ***
  • Posts: 197
    • View Profile
    • Email
IRC
« on: October 01, 2011, 10:42:59 »
Som en liten test har jag slängt upp en #oden på gamesurge (irc.eu.gamesurge.net:6667 föredragsvis) så får den ligga nån vecka och förblir den tom så vet vi att det inte tillförde något för spel-synkronisering och allmänt tjafs.

Notera att "normalt" beteende är att inte göra ett dyft utan de flest har irc i bakgrunden så tanken är inte att ni ska tjöta varje minut utan nån kommentar var tredje timme kan väl förväntas :)

(ville inte använda #nosig då jag inte har någon position mot ett sådant kanalnamn men finns intresse kanske nån riktig nosiggare kan registrera en sådan istället)

Vissa vill mena att forum klarar dessa tre timmars dialoger bra/bättre men min erfarenhet säger att IRC trots allt gör spelsynk smidigare hur ologiskt det än kan låta.

/idleOden

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: IRC
« Reply #1 on: October 01, 2011, 16:46:11 »
Gott initiativ! Det är mycket lättare med en textchatt. Man kan se vad som hänt och vara med även om man inte suttit och lyssnat hela tiden. Jag kör Miranda, så det är rätt lätt att lägga sig uppkopplad som default.

Tror nog du vågar lägga upp en #NoSiG också. Ingen annan har ju gjort det. Finns inga "riktiga" NoSiGgare på det sättet. :)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Horizon

  • Global Moderator
  • Communist Plan Poster
  • *****
  • Posts: 9109
    • View Profile
Re: IRC
« Reply #2 on: October 02, 2011, 18:30:12 »
Vi har testat IRC förut men det fick aldrig någon mängd användare bland nosigmedlemmarna. Kanske är det annorlunda idag? Jag prövade själv en del, men det fick liksom inte fäste. Vad för klient ska man tanka hem och installera?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ft

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2725
    • ICQ Messenger - 612969
    • View Profile
    • Email
Re: IRC
« Reply #3 on: October 02, 2011, 19:36:16 »
Jag kör Miranda IM, och den innehåller även IRC.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus