F4:AF NoSiG nugget flight ikväll?

Started by ft, September 03, 2005, 16:03:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ft

Jag hamnade i en kampanj med Baloo. Det var jäkligt kul! Vi kapade en BARCAP och gav oss på en radarstation i en arméförläggning på andra sidan FLOT:en. Tyvärr hann någon annan bomba stationen före oss, men jag hann i alla fall avverka lite andra radarantenner med HARMS. Baloo blev inte nerskjuten utan bara väldigt, väldigt degraderad av några välriktade salvor från AAA varvid han flög hemåt. Jag lyckades inte få mina CBU:er att komma loss från balkarna, men lyckades till sist åtgärda en massa baracker och installationer som var kvar.

Nästa gav vi oss på en flygbas. Baloo blev nerskjuten, medan jag sköt tills jag var HARMlös och sedan lade en räcka Durandals ner längs banan. Till sist tog jag en smäll från AAA och fick lirka mig hemåt med ett knappt flygande flygplan med i princip all avionik ute. Lättnaden var stor när AoA-indikatorn fungerade, för jag hade bommat att läsa på hastigheterna utan bara flugit på HUD och AoA bracket. Lättnaden var ännu större när bromsarna tog efter landning, för jag hade ingen aning om hur man aktiverar nödbroms. Att noshjulsstyrningen inte fungerade var liksom rätt marginellt i sammanhanget.

Slutligen en längre OCA Strike mot en flygbas för det tunga transportflyget. Baloo blev nerskjuten under anflygningen mot målet medan jag sicksackade mellan kullar med sporadiska låsningar från MiG-29:or för att slutligen lägga en räcka Durandals längs banan, för att smyga mig hemåt mellan kullarna. Jag hittade några kolonner att tömma kanonen på, med ljuvliga secondaries. När jag steg för att komma över luftvärnet vid FLOT:en upptäckte jag att jag hade en vägg av fientligt flyg i min väg - och uselt med soppa! Rensade väg med AIM-120 för att till sist klippa en straggler med AIM-9, MiG-21 så inte en helt enorm utmaning. Där var jag home free och tråcklade mig hem mot en landning. På final tröck Baloo 'save' på servern, varvid allt kraschade. Arrrgh! :D

Roligt var det! Nästa gång skall vi se om Baloo kan få se målområdet en gång... ;)

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Lupson

Fin rapport ft! Känner igen mig i det där med att bli nedskjuten före man når målområdet...
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

bALoO

Quote from: ft on October 15, 2011, 00:44:33
Roligt var det! Nästa gång skall vi se om Baloo kan få se målområdet en gång... ;)

Ja, var väldigt roligt även om mitt bidrag till uppdragens framgång mest bestod i att agera måltavla. Jag ser fram emot att använda mina nya erfarenheter för att ta mig närmare målområdet nästa gång ;) Lägger med bilden på din landning på Osans norra taxibana.

Hur gick det för dig Keycat? Fick du ordning på mappningarna?
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

ft

Tänker köra F4 även ikväll. Hojta till på MSN, här eller på TS. Skall försöka ha bevakning under middagslagande och andra aktiviteter!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

bALoO

Barnen har hoppat i säng nu så strax dags att ge sig på det igen.
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

Lupson

Quote from: bALoO on October 15, 2011, 19:46:49
Barnen har hoppat i säng nu så strax dags att ge sig på det igen.

Ska käka lite Tacos. Tittar in på TS sen.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Quote from: bALoO on October 15, 2011, 13:14:02
Hur gick det för dig Keycat? Fick du ordning på mappningarna?

Långt ifrån färdigt men nu kan jag trimma kärran och zooma in från HOTAS :)

Kommer ta lite tid att fippla till allt men hösten/vintern är lång...

/KC
>> It's all about teamwork! <<

ft

Raketbrant nivåstegring bland förarna!

Idag hade vi ett fourship mot Kosanbasen. I tidigare uppdrag hade blå sidan tryckt ner det värsta av höghöjdsluftförsvaret, så vi gick in högt och släppte JDAMs på förplanerade mål från FL100. Därefter in med Durandals för att göra processen kort med banorna. Jag tog en träff av något när jag bröt efter min löpa och tappade givetvis avionik och annat lull-lull varför jag styrde hemåt medan Baloo tog över lead. Jag tror Lupson fick en rad Durandals på den resterande banan, med ett öga på en RWR som började larma om annalkande uppvaktning i form av MiG-29:or.

Gissningsvis blev det betydligt svårare att bedriva verksamhet på och från Kosan!

Alla slapp undan MiG-29:orna, men tyvärr fick vi en CTD på väg hem. Man skall nog spara kampanjstatus mellan varje uppdrag om man vill komma någon vart. Frågan är om man kan göra något för att minska CTD-risken. Vi har ändå haft några här på sistone, där både server och alla klienter dykt. Stänga ner allt mellan varje kampanjuppdrag?

Kul var det i alla fall! Fy fasen vad läckert det är med en helt befolkad värld!

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus