News:

No significant change

Main Menu

CTI SFP

Started by Oden, January 23, 2005, 15:35:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oden

Hej, det är jag.

det laddas för en CTI på fragzone och jag tänkte bara se om någon här vill åka normal (med normala männ'skor) eller SFP med Oden - förmodligen en instabil upplevelse med krascher och felmeddelanden men den startar iaf, och svenska gubbs är det.

18:00 bjudes det till vansinnesutbrott med Oden.

se: http://www.fz.se/forum/viewtopic.php?t=48389&postdays=0&postorder=asc&start=30

Edit: kanske sync via #nosig?

Dubble0zero

Hehe, jag, vanheden, Roger och Red river körde just en CTI (FDF), tyvärr så buggade min mus ur, så jag kunde inte vara med längre...
Det där med CTI och svenskar kanske GranQ kan hjälpa till med, han har redan fixat det där, så då slipper man det buggiga, dock så vet jag inte om det finns till SFP 3.0, det kanske bara är till 4.0 (lite obalanserat utan ordentligt pansar på ena sidan), och den är inte släppt än...

I övrigt så är det alltid bra att få med fler och spela, du kanske kan övertala lite folk i från Fragzone att joina oss någon gång?
:)

Jag hinner inte mer i kväll, ska tillbaka till P10 och en fälltvecka med STRIX skjutande, men jag kommer hem om två veckor igen, då hoppas jag på lite spel... :)

För övrigt så brukar vi sammlas på TS innan vi spelar, jag tror att det är enklare än #nosig (fast det kanske bara är jag som tycker det)...
...000... =)

griffin

CTI? FDF? Sluta prata rappakalja och förklara för mig vad det är jag missar?!?

#nosig ja, in me sig på den!
snappahead

Rivvern_

CTI - Capture The Island
FDF - Finnish Defense Forces
SFP - Swedish Forces Pack
OFP - Operation Flaspoint
RES - Resistance


CTI höjer OFP:s ribba ännu högre tycker jag. Riktigt kul att ha det strategiska momentet. Och att få bestämma helt över en egen AI squad är skitkul. MFCTI tycker jag är bäst då det är lite mer "options" och finesser. Så som att ha en scavanger som åker runt och plockar skrot som då blir till pengar.

Det finns 2 versioner av CTI. CR CTI och MF CTI. Vad det betyder vet jag inte men det gör säkert GranQ eller nån annan OFP gamer.

Men det krångliga är att det finns ingen riktig standard. Alla servrar har sina olika addons osv.

Control87th

Fungerar det bättre nu då, sist jag var med för ca 6 månader sedan så laggade det ur fullständigt ungefär när det började bli riktiga strider.

Tror på iden men de ca 5 ggr jag testat så har det slutat med fiasko.
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Rivvern_

När vi har spelat har funkat kanon. Jag har verkligen tänkt köra detta ett tag framöver.

Öh.. ja.. typ så...

griffin

Ah, tack. Låter kul! Dax å vässa musarmen och putsa tangentbordet då.
snappahead

Oden

Kan ingen öppna server.exe i notepad och skriva hebreiska en timme så servern sedan kan gå och folk kan ansluta och hoppa av allt eftersom?

"Alla med vid start" övriga väntar är väl ok till vanliga uppdrag på 4 minuter :) men till CTI á 2..3 timmar.. blä.

jag menar.. det är juh ett spawn system.

/gnällOden