News:

No significant change

Main Menu

Lo-Lo-Lo

Started by Oden, September 18, 2004, 22:45:21

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Oden

Sry, kunde inte komma på nån bra rubrik (ölen börjar ta)

Sparkade just flaggan av en norsk F-16 med en sechsee Flanker-B men jag har lite svårt för allt krängande som förekommer hela tiden.

Är dessa plan, ja rent av alla, så "instabila" som simuleras? blir ju åksjuk av detta X-( .

Ok, har väl läst om low-level ride som något "bumpy" (bortsett från Tornado-typ plan med liten spännvidd) men ska planen verkligen kränga sidledes (roll)? Latar jag mig med horisontell autopilot så slutar det med krasch om jag inte rätar upp kärran med (mycket) jämna mellanrum (planet går ganska snart på högkant).

Är det min Logitech Extreme 3D Pro?
Är det Odens många öl?
Kommer SMHI lägga sig i debatten?

Ja, svaren får vi i nästa utgåva av postmästarna på detta forum.

/Åke Tråk

Horizon

Ryska kärror (iaf några av dem, till skillnad från t.ex. F-15) saknar autotrim vilket förklarar varför du lägger dig på sidan och vilar. Att du upplever att flygplanen (eller bilden, jag är inte helt på det klara med vad du menar) "kränger i sidled" kan ha att göra med de huvudrörelser som piloten gör om du svänger kraftigt. Det ska vara så. ;)

Att de sedan poppar upp och ner med nosen ska också vara riktigt, även om ctrl har en del att säga om det där... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Sedan påverkar ju också vind/turbulens och yttre last hur ditt flygplan beter sig. Släpp allt som hänger under höger vinge på din Mig-29 så ska du få se... ;)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Oden

Tack Horr.. men detta innebär ju att jag inte kan sitta bakåtlutad och sms'a in R73'or i sidan på alla lede Fi omrking mig.. jag måste ju jobb've killsen??? :-X

Horizon

QuoteOriginally posted by Oden


            Tack Horr.. men detta innebär ju att jag inte kan sitta bakåtlutad och sms'a in R73'or i sidan på alla lede Fi omrking mig.. jag måste ju jobb've killsen??? :-X

*pling!* Dagens I-landsproblem... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Oden