Trojan varning på NOSIG hemsidan

Started by KeyCat, June 23, 2009, 00:32:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Instämmer.

Vi kan ju koppla domänen till forumet istället.

Rivvern_

Alltså inte för att vara tjatig... Kan vi få sidan fixad och borttagen? En enkel välkomstbild är allt som behövs och en knapp där det står Till Forumet eller motsvarande.

Nosig är ju en enda stor virusvarning. De enda som hittar hit är de som antingen råkar hitta hit genom att googla eller att de känner någon här. DVS kommer in direkt på forumet.

Än är inte Nosig dött. Men det lär det bli om alla vänder vid dörren pga virusvarning...  :-\


Lupson

Jag har inte kvar mina inloggningsuppgifter till webhotellet, annars hade jag säkert kunnat fixa det. Jag ska skicka ett meddelande till Obizzz.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

KeyCat

Quote from: RedRiver on August 25, 2009, 22:22:02
Alltså inte för att vara tjatig... Kan vi få sidan fixad och borttagen? En enkel välkomstbild är allt som behövs och en knapp där det står Till Forumet eller motsvarande.

Nosig är ju en enda stor virusvarning. De enda som hittar hit är de som antingen råkar hitta hit genom att googla eller att de känner någon här. DVS kommer in direkt på forumet.

Än är inte Nosig dött. Men det lär det bli om alla vänder vid dörren pga virusvarning...  :-\

+1

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Har skickat meddelande till Martin på MSN, men inget svar än.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Lupson

Jag har fått inloggningsuppgifterna av Martin idag, om jag slipper undan städorkanen här hemma tillräckligt länge ska jag fixa en enkel startsida med logotyp samt länk till forumet.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Lupson

Så, nu har jag tagit bort hela webbplatsen nosig.se och ersatt den med en enkel HTML-sida med länkar, banner och lite kort infotext om Nosig.

Jag har skickat in en begäran till Google om omprövning av varningen, vi får se hur lång tid det tar innan omprövningen sker.
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Rivvern_

#23


Ser skitbra ut lupson! Enkelt! Varning fanns dock fortfarande kvar.