News:

No significant change

Main Menu

Allting har en ända...

Started by Snajper, March 08, 2007, 15:24:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ctrl

Tack för den tid du lagt ner Snajper!!!

Angående framtiden så tycker jag att vi skall lära av historien... det räcker inte med en Obizzz eller en...... whatever.

Skall det vara någon mening med att fortsätta med ett NOSIGforum/NOSIGweb så anser jag att vi behöver ha ett stort antal admins med fullständig behörighet så att vi hela tiden kan fortsätta även om några helt tappar intresset.

Jag tror också på att hyra på webhotell... så får vi seriös backup etc. Det negativa med hotell är risken för krav på aktivt modererande av inlägg etc. för att förhindra olagligheter eller vad hotellet anser vara olämpligt.

Skulle det mot förmodan inte bli någon fortsättning så hittar ni mig på anrop.net :)
Control
87th Stray Dogs VFW


griffin

Jag tycker det verkar vara tillräckligt mycket aktivitet för att det skall vara värt ansträngningen att flytta nosig-forumet.

Jag har sagt att jag kan tänka mig assistera på nåt vis men med anledning av Ctrl's inlägg kan jag ju precisera mig - skulle mer än gärna hjälpa till att moderera och administrera ett nytt forum. Kanske inte helt själv men som en av flera.

Jag kan också tänka mig att bidra med den faktiska flytten, när och hur den nu blir av. Men återigen, något webhotell har jag inte. Nosig verkar ju logiskt men den bollen ligger hos Obizzz. Annars kan jag mycket väl tänka mig att regga nåt för ändamålet och ta emot bidrag eller hur vi nu lägger upp det.

Jens
snappahead

Horizon

Snajper > Tack! Nu har du tillräckligt med bra karma för att få åka jet irl. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

ctrl

Jag har tänkt lite.. Vad tycker ni om nedanstående?

Det nuvarande forumet:

Snajper, är den burken du kör forumet på, dedikerad till detta... i så fall vore det super om du kunde sätta några enkla lösenord på allt och sen skapa en MS Virtual PC eller WMware image av den.



Mitt förslag (om alla nu går med på det):

- Vi skippar NOSIGs web (Som aldrig hållits uppdaterad)
- Anrop.net lägger upp nya ämnen ungefär som dagens NOSIG forum och vi fortsätter att umgås där
- Dagens NOSIG forum finns som en länk på anrop.net, vi låser alla trådar och tar sedan en backup (i någon form) och driftar den någonstans, flera har backupen och efterssom inget nytt material tillförs så är det enkelt att överföra driften från den som inledningevis sätter upp det, till någon annan om denne lessnar.
Control
87th Stray Dogs VFW


Rivvern_

Jag är inte säker på att jag vill flytta till Anrop.net. Då känns det som att vi glider ifrån det huvudsakliga ämnet. Simulatorer.

Jag tycker det vore bäst att någon som står för ett webhotell. Vi ser till att det går ihop sig.
Har någon koll på vad det kostar?
Jag har ju inga problem att bidra med 100-200kr/år. Är vi 10-15 så blir det ju lite pengar och den som står för det kanske även får lite pengar över som kan användas på tex lanen.

Slammer87th

Prisbilden är nog minsta problemet - one.com tar 144:- om året för 1Gb serverplats och fri trafikmängd. Uppläggningsavgift 115:- och flyttavgift för .se domän 25:-

ctrl

#14
När du lägger upp bollen sådär så kan jag ju inte låta bli ;) ;) :D

Quote....Då känns det som att vi glider ifrån det huvudsakliga ämnet. Simulatorer
Är det vårt huvudsakliga ämne??? Den enda tråden som tilldragit sig stort intresse på senaste tiden, handlar om barnvagnar :) Inget ont i det om det vore en topic bland en massa sim-trådar men nu...

Det som folk chattat med mig om på msn/icq under det senaste året har mest handlat om hur NOSIG har tynat ner till näst intill noll-aktivitet :-/ :-/ :-/
Control
87th Stray Dogs VFW


Horizon

Fan jag postar och postar och ni snackar om dålig aktivitet på forumet! :p

Mig spelar det ingen roll vilken variant ni (!) väljer, jag hänger på vart det än bär.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names