News:

No significant change

Main Menu

Allt om Bredband

Started by Maverix, March 07, 2005, 22:02:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maverix

Är riktigt irriterad på ett internet företag som kallar sig för  "Allt om Bredband"!!
http://www.alltombredband.se/

Här om kvällen var jag ute och surfade och "snubblade" över Allt om BredbandÃ,´s hemsida som hade ett sk "Bredbandstest".
Testet som gick ut på att man svarade på en del frågor för att i slutänden få reda på vilken uppkoppling som skulle passa en bäst, följande uttalande fick jag:

Vår slutsats är att du är en ''warez'' kille. Din IP-adress är nu spårad
och vi har skickat en polisanmälan till Skånska polisen. not..

Jag mailade dem och bad om en förklaring till deras "oseriösa" och kränkande sätt att utföra denna test och ge råd åt folk, och att jag skulle gå vidare med en polisanmälan om jag inte fick en bra förklaring.

Jag fick följande svar:

Hej,

Varsegod och gör en polisanmälan.

Mvh
/Allt om bredband


Riktigt kränkande och man blir ursinnig

:-( :-( :-( :-( :-( :-(

Bax

Vad kul, f.o.m. nu skall jag göra detta test från alla flygplatser och hotell som jag befinner mig på ;)
mvh
bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


Justin Case



Control87th

Hahaha, de skall få in polisens IP några gånger imorgon, och sedan ett samtal från en jurist på Rikspolisstyrelsen :D
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



Maverix

Jag fick en ny förklaring från dem::p :p

För det första så har vi inte anklagat dig för något. Skulle jag kunna få en screenshot från Allt om bredband där vi anklagar dig
för något

För det andra så står det "not" i slutet på meningen, NOT är Engelska, vilket du kanske inte lärt dig ännu och betyder "INTE"; dvs.
vi har inte gjort någon polisanmälan. Det kallas ironi.

För det tredje gillar jag inte din ton i mailet. Om du är trevlig så blir du trevligt bemött, lär dig det så blir livet enklare .

Det vore riktigt kul om du gjorde en polisamälan, bara för att se vad som händer.

--------------------



Magnus

Gjorde testet, fick samma svar men också:

"Då du är uppkopplad mer än 23 timmar om dagen bör du skaffa en bra brandvägg. "

hoho

griffin

#7
Haha Magnus, samma här men jag fick tillägget:

" Du verkar vara en avancerad användare och vet förmodligen redan vad en brandvägg är :)"

Din n00b!

Fniss: "du behöver cirka 10714 kbit/s"... Det vet jag väl redan! Jag behöver massor, mer, alltid! Men vad får de 714 från just? Jag skrattar så jag gråter här! Ca 10714... *S*

Ja, klart intressant Maverix, det är ju de som skall vara trevliga i första ledet, eller hur. Man kan skämta men bara om man gör det tydligt, vilket det definitivt inte var här. Framför allt kan man skämta om man är beredd på folks reaktioner på ens skämtande... verkar inte riktigt så här.
snappahead