Redbull Air Race - Stockhol 5-6 juli

Started by Salsam, May 15, 2008, 18:09:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Salsam

har valt att ligga ite lågt just nu ang. biljetter. Hade varit trevlig om alla bodde på något billigt bra stället tillsammans så man kan bira på kvällen sen  ;D
Dock har jag hört att de inte fått flygtillstånd över Stockholm för hela tävlingen, något med antingen Luftfartsverket eller Stockholms kommun som inte fått tummarna ur.
Kanske blir det ingenting alls?  :'(

Salsam

Frågan är vilket start nummer Ctrl har!?  ;D ;D ;D

ctrl

lol (Vår Bellanca flög IOFS igår, nu med ny motor. Allt fungerar super)
Jag har inte skrivit något här ännu för förmodligen kommer jag att vara bortrest den veckan. Är jag på plats så vill jag naturligtvis ta en öl eller 5.....
Control
87th Stray Dogs VFW


ft

Quote from: Salsam on June 01, 2008, 22:07:45
har valt att ligga ite lågt just nu ang. biljetter. Hade varit trevlig om alla bodde på något billigt bra stället tillsammans så man kan bira på kvällen sen  ;D
Dock har jag hört att de inte fått flygtillstånd över Stockholm för hela tävlingen, något med antingen Luftfartsverket eller Stockholms kommun som inte fått tummarna ur.
Kanske blir det ingenting alls?  :'(

Det är den infon jag har hört, citerat av länspolismästaren eller något sådant för inte allt för många dagar sedan. I dagsläget finns inget tillstånd. Red Bull räknar väl med att inget lands myndigheter kan vara dumma nog att säga nej till något i den här stilen. De har kanske inte så stor erfarenhet av svensk politik och dess frikoppling från rim, reson och sunt förnuft...

Deras först inkomna ansökan fick blankt avslag p g a för korta avstånd till publik och bebyggelse. Rimligt, enligt min uppfattning. Nu är det dock en ny ansökan det gäller, där banan är flyttad.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus