News:

No significant change

Main Menu

Testa internethastighet

Started by griffin, December 07, 2005, 08:47:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AndersO

ââ,¬Å"I will make weapons from your booones!!ââ,¬Â

Bax

Vädret i götet stinker....
Jag hade en lägenhet ett tag vid korsvägen och var reserv i en vecka. Det regnade hela veckan (tropiskt regn) och eftersom ingången till fastigheten låg med dörren mot en stor backe så forsade vattnet ner mot dörren med tsunami kraft. Jag hade ingen våtdräkt hemma - inte ens ett paraply. På Onsdagen då maten började tryta låg jag bokstavligen på lur bakom ytterdörren för att fånga ett tillfälle att komma ut. Tillslut gav jag upp och simmade ut efter nått ätbart.

Jajustdet... internet hastighet... fick precis BBB's uppgradering till 8mbit från Bostreams 2,5 mbit.
TPtest gav 4,5 / 0.8 mbit ? tur att dom sänker priset samtidigt :-)

mvh
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


BEQ

Har BBB 100 MBit, men ändå får jag inte högre överföringshastighet än när jag hade 10 MBit. Någon som vet varför? Har de någon strypning?

Horizon

QuoteOriginally posted by BEQ


            Har BBB 100 MBit, men ändå får jag inte högre överföringshastighet än när jag hade 10 MBit. Någon som vet varför? Har de någon strypning?

Ditt nätverkskort eller något liknande?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

BEQ

Har ett gigabit-kapabelt nätverkskort.

SledgeHammer

Han du köra flera överföringar samtidigt eller sjunker hastigheten då?
Mvh  - Stefan -


BEQ

Nej, får max 10 MBit/s oavsett antal överföringar. Har nu kontrollerat min utrustning (kort/kablage/router) och där finns ingen strypning. Till sist körde jag den gamla hederliga metoden: Kopplade förbi routern och rätt in i väggen. Enligt Windows är jag då ansluten till nätverket med 10 MBit/s. Var är mina utlovade 100 MBit/s eller i alla fall >10 MBit/s? Har skrivit till BBB nu och det blir spännande att se vad de svarar...

Obizzz

har du skrivit ett klassiskt BEQ-brev eller kommer det först senare? :D
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Ãâ€"berg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst