mouse look - vilken meningslös funktion

Started by Phlerp, July 26, 2005, 12:31:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Phlerp

Dice var duktiga nog att implementera "mouse look", dvs möjligheten att som förare röra på huvudet inne i ett fordon för att minska titta-genom-ett-sugrör-effekten när man tex flyger. När man gör detta försvinner tex HUDen och det går väl att leva med.

Men när man ska titta sig runt måste man aktivera detta genom att hålla ner "mouse look"-knappen och då inaktiverar man styrningen av fordonet samtidigt, vilket gör den här funktionen helt meningslös och man tvingas fortsätta att flyga och titta genom ett sugrör. Vad tänkte de på egentligen? :-OO :-(

BEQ

Har man som jag en mus med 7 knappar vill man gärna kunda binda dem till bra funktioner. Detta fungerar i så gott som alla spel - men inte BF2. Vad tänkte de på egentligen?

Rivvern_

QuoteOriginally posted by Phlerp


            Dice var duktiga nog att implementera "mouse look", dvs möjligheten att som förare röra på huvudet inne i ett fordon för att minska titta-genom-ett-sugrör-effekten när man tex flyger. När man gör detta försvinner tex HUDen och det går väl att leva med.

Men när man ska titta sig runt måste man aktivera detta genom att hålla ner "mouse look"-knappen och då inaktiverar man styrningen av fordonet samtidigt, vilket gör den här funktionen helt meningslös och man tvingas fortsätta att flyga och titta genom ett sugrör. Vad tänkte de på egentligen? :-OO :-(


Verkligen skitdåligt!!! Hatar att flyga och inte kunna se mig omkring... Situational awareness är inte att tänka på...

Jotte

Huvudmålgruppen för BF2 har nog inte ens hört talat om fackbegrepp som 'Situation Awarness' .... :p :D  Särskilt om man tittar på det "human wave is a good tactic"-klientelet som vi råkat ut för vid några tillfällen. :D

Min spekulation på svar på frågan; De tänkte inte alls i de banorna.

Kan du inte binda dina knappar via menyn inne i spelet BEQ?
För mig funkar det, men jag har iofs bara 5 knappar......

BEQ


Horizon

Det avgör saken. Inget BF2 för mig. Det får bli Falcon istället. :)
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Jotte

Urk på burk. Konstig att det inte funkar på en finare mus medans min MX518 klarar det. :-/
Iofs har jag inte installerat Logitechs drivrutiner utan kör med Windows standard.... ska undra om det är det som gör skillnaden?

Horizon, det där var ett lamt försök till undanflykt. RÄTTNING I LEDET! :p :D

Horizon

We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names