News:

No significant change

Main Menu

Känns konstigt

Started by griffin, January 07, 2011, 11:55:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

griffin

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8377585.ab

En granne. Känner de inte men hejar på dem i gränden. De bor ett par hus bort på min gata. Har varit lite trafik här på sistone. :(
"Grannen" som det skrivs om känner jag dock och jag har pratat med honom. Tragiskt, mycket tragiskt. Lite tryckt stämning i gränden kan man säga.
snappahead

Horizon

Otrevligt, minst sagt. Undrar just vad de hade för sig? Förhoppningsvis kan flickan bringa klarhet i detta.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Dejjvid

Han hade nog känslor, hon hade nog inte det...

Horizon

Kan det handla om att han först försökte ta livet av henne och sedan sig själv, men bara lyckades med sig själv?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Ja det finns många tänkbara och mindre tänkbara kombos. Ingen mindre otrevlig än den andra. Spelar egentligen ingen roll. Vi mår nog alla i området och gränden ganska kass efter detta.

Medias roll då... Det hänger journalister i gränden och hugger efter allt. En granne jag pratade med fick frågan hur det kändes att bo i ett område där ungerska maffian gjorde upp. Var kom de med i bilden?!? Vad får de allt ifrån?

Ingen i gränden vill ge media nåt av respekt för de drabbade eller andra orsaker, ändå får man intrycket av att alla berättar allt de kan om man läser media. Således hittar de på att de pratat med vissa. De verkar inte ha några skrupler, de erbjuder till och med pengar för detaljer vet jag. Usch. Ingen nyhet men med en sådan här fruktansvärd tragedi runt hörnet blir det så smärtsamt påtagligt.

snappahead

Horizon

Media visar sig från sin sämsta sida.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

griffin

Nu har man kommit fram till att det inte verkar vara någon extern part inblandad. Som förälder och granne är jag djupt bekymrad: hur skall man förhindra att ens barn blir så här desperata? Hur skall man kunna upptäcka att en  medmänniska är på väg att gå en sådan mörk väg?

snappahead

Horizon

Det är nog svårt att ge ett specifikt svar, men jag antar att det handlar om kommunikation, att visa att man bryr sig, att man finns där när barnen behöver diskutera svåra frågor eller känslor. Att vara tydlig med att man alltid finns nära när man som förälder eller nära vuxen behövs. Sen kan man ju aldrig garantera något, det kan handla om tillfälligheter osv.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names