News:

No significant change

Main Menu

x-36 profiler

Started by Fluff, July 02, 2002, 01:19:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fluff

Nu när vi (förhoppningsvis) snart har våra x-36 i hamn undrar jag om det finns någon som sitter och trycker på bra falcon-profiler för dessa. Har för mig att jag läst att det är några här som kör med x-36:or. Andra tips för programmering eller annat för dessa stickor mottages också tacksamt.

/fluff  
Odi profanum vulgus, et arceo

griffin

QuoteOriginally posted by Fluff


            Nu när vi (förhoppningsvis) snart har våra x-36 i hamn undrar jag om det finns någon som sitter och trycker på bra falcon-profiler för dessa. Har för mig att jag läst att det är några här som kör med x-36:or. Andra tips för programmering eller annat för dessa stickor mottages också tacksamt.

/fluff  

Hmmm... jag kan ha det på nån nedgrävd backup CD. Det kan dröja nån vecka men jag skall kolla!

Har du kollat Saiteks hemsida? De hade för inte så himla länge sedan länkar till profiler, inklusive F4 tror jag. Om de är bra minns jag inte men det är väl mitt tips nr 1: utgå från en befintlig och modifiera efter egen smak. Mycket enklare och mindre tidskrävande än att göra allt från scratch.

Tips nr 2 torde vara: Tag en sak i taget... Eller ett par kanske. Att försöka finjustera allt på än gång tycker i alla fall jag blir rörigt. Men det är ju inte speficikt X36 och dessutom en smaksak! Fokusera på de grundläggande grejerna först som luftbromsar, ställ etc. Sedan kanske radar. Etc. Glöm inte att det går att skifta många knappar. Personligt tycker jag att flera liknande funktioner skall sitta på samma knapp och skiftningen varierar funktion. Andra kanske hävdar att man har ett skiftläge med en uppsättning funktioner för en typ av flygning, en annan skiftning för annan flygning.

Men men, det är bara smakgrejer det där. Kolla Saitek alternativt gör en sökning på google. Jag skall under tiden gräva. Vet dock inte om gamla X36an och "nya" är kompatibla. Det ger sig!

Jens
snappahead

Fluff

Tackar för tipsen. Verkar dock som vi inte får stickorna förrän tidigast i morgon...:( Nedrans post som inte kan skynda på lite dom borde ju inse att det är brådskande :D

/fluff
Odi profanum vulgus, et arceo

griffin

QuoteOriginally posted by Fluff


            Tackar för tipsen. Verkar dock som vi inte får stickorna förrän tidigast i morgon...:( Nedrans post som inte kan skynda på lite dom borde ju inse att det är brådskande :D

/fluff

Lycka till hur som helst (avis... har med tur råd att *leva* den här månaden... ibland planerar man ekonomin illa. Vad hade 400 kronor varit annars?!?!)
snappahead

bALoO

Så, nu sitter vi och leker med våra nya stickor. Frakten blev 200 riksdaler för 3 stycken.

/bALoO
Intel i5-4690K -  ASUS Z97-P - 2x4096MB DDR3 - Radeon HD7970

griffin

QuoteOriginally posted by bALoO


            Så, nu sitter vi och leker med våra nya stickor. Frakten blev 200 riksdaler för 3 stycken.

/bALoO

Det var bra! Vad exakt använde ni för frakt?
snappahead

Fluff

Det var gameshop som fixade frakten, men den gick som postpaket, tror jag det heter och betalades mot postförskott. Kostnad allt som allt 1397 dvs 3*399 plus 200 i frakt+pf.

466:- per sticka alltså. Helt klart ett kalaspris :)

/fluff (som håller på o skruvar, trycker och drar för fullt)

Odi profanum vulgus, et arceo