News:

No significant change

Main Menu

IL-2 1946 på Steam?

Started by Rivvern_, December 31, 2009, 11:43:38

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rivvern_

Funderar på att köpa steamversionen av IL-2 1946 då jag ännu inte äger den. Vad vore bra eller dåligt med ett sådant köp?

Salsam

Steam är vad spelare och community länge behövt. Auto uppdateringar, lätt att få kontakt med övriga vänner med steam. Har en väl fungerande Voice funktion för flera parter. Du kan åka till en kompis som har steam och bara logga in där och installera dina spel så du kan lira där (eller om Ni, som jag, har flera datorer på olika geografiska platser).

De har dock lite dyrare priser än typ webbhallen, men å andra sidan slipper man frakt och så har man spelet samma minut man beställer det.

Jag vet att det säkert finns griniga, konservativa gubbar där ute  ;) men jag tänker i så stor utsträckning som möjligt köpa mina spel via steam i fortsättningen.

Rivvern_

50 spänn just nu.  (5 euro.)

Jag tror jag slår till!

Justin Case

Jag måste säga att jag tycker om Steam, trots att jag svor över det när det släpptes men det va länge sen!

Salsam

Ja, mycket har hänt med steam, det har utvecklas i helt rätt riktning. Ett steg mot Onlive ;-)

Baztid

ja 50spänn är som inget att fundera över för ett så bra spel..!!
Har aldrig fått Multiplayerdelen att funka ja, har ju dvd:n så kommer inte skaffa de via steam men de borde gå att spela genom steam ändå?
Ska exprimentera lite senare.. Nu Mousserat vin folköl och en Irak dokumentär som heter "The War Tapes". Sett förr och den e myget myget bra!

Skål!
Do you know how you can tell if there's a fighter pilot in the room?

.

Don't worry, he'll tell you.

Rivvern_

Multiplayer spel fungerar inte via Steam ändå så man bör installera Hyperlobby.

Allt fungerar skitbra! Det enda störande är att spelet lägger sig in i steam\steamapps\mapp\mapp\il2 (typ) för att hitta spelet. Man behöver eventuellt editera conf.ini för att få rätt upplösning och för att ta bort introt.

Jag gillar steam när det är vettiga priser.  ;D

Rivvern_

Verkar inte uppdateras automagiskt till 4.09m. Tankar och installerar manuellt.