Vilken version av IL-2 gäller idag?

Started by Horizon, November 24, 2008, 15:02:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Horizon

Yay, efter en stunds letande på nätet hittade jag en bra tråd som gav många tips på hur man kunde lösa problemet. Enklaste var att helt sonika köra filen "a.exe" som låg i roten på DVD'n, sen fixade det sig. Jäkla terrorister som låter en gå genom sånt här bara för att få flyga en stund. :)

Hur som helst så satt de gamla takterna fortfarande i. Sköt vingen av en FW-190 i första uppdraget och jämnade marken i Finland med min gamla fina i-153 (eller vad den där dubbeldäckaren heter). Passade på att skjuta ner några finska jaktkärror också. Intressant hur de ändrat flygegenskaperna sedan jag flög senast. Mycket mer känslig för stall och omild hantering nu, men man vande sig rätt snabbt. Tyckte främst att det märktes på de ryska kärrorna.
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

En fråga till de kunniga... Kan man ändra upplösningen manuellt i någon config-fil? Jag har för mig att någon sagt detta till mig tidigare när jag klagade på hur det såg ut hos mig. Min skärm är ju 1280*1024 native och jag kan bara välja 1280*960 i spelet och då blir det lite suddigt. Finnes bot?

En sak till... finns det en no-dvd patch till 4.07m?
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Rivvern

Ja och ja.

I config.ini kan du manuellt ställa in upplösningen.

Jag behöver ingen cd till mitt men kommer inte ihåg hur jag gjorde.. Får se om jag kan hitta något hemma.

KeyCat

#11
Quote from: Horizon on February 16, 2009, 12:56:49
En sak till... finns det en no-dvd patch till 4.07m?

Finns det någon särskild anledning till varför du kör 4.07m? 4.08m är den senaste (icke beta) och vad alla servrar använder.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

#12
wtf, det har jag missat. tack katten och floden.

edit: umm... var hittar jag den? måste vara blind, men jag susar runt på pacificfighters.com och hittar inte ett jota...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

KeyCat

Tex här...

http://flygflottilj16.se/download.php?list.8

Sen är det bra och ha även 4.09m Beta installerad för det är den vi kört när vi kört co-op.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

Horizon

Varför har du inte sagt detta innan, KC? Vi har ju kommit överens om att du alltid meddelar mig personligen när nya och intressanta patchar släpps!
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Horizon

Quote from: Rivvern on February 16, 2009, 16:07:23
Ja och ja.

I config.ini kan du manuellt ställa in upplösningen.

Jag behöver ingen cd till mitt men kommer inte ihåg hur jag gjorde.. Får se om jag kan hitta något hemma.

Det var väldans vad rent och vackert det blev när jag ställde in rätt upplösning. Tänk att jag flugit galet sedan 2004. :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names