Tydliga instrument på en sekundär PC/Laptop

Started by KeyCat, December 06, 2005, 19:29:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

Quote from: ft on July 30, 2009, 19:10:29
Å femte sidan kan du via DeviceLink få ut skojiga saker som att alltid ligga på optimal anfallsvinkel och en massa annat som definitivt skulle ge kraftiga fördelar i MP. Är du säker på att du vill att de du flyger mot skall ha tillgång till detta?

Det argumentet brukar dyka upp men jag håller inte med!

Med detta resonemang skulle även tex TrackIR avaktiverats när man flyger on-line. Kan garantera att TrackIR ger en betydligt större fördel än att kunna se sina instrument på en annan monitor i MP.

Det är inte bara TrackIR, listan kan säkert göras längre men några andra "orättvisor" som ingen bryr sig om/tänker på kommer här...

- En som har Force Feedback joystick vs en som inte har det
- En som har en 100:- joystick med XY-axlar + 3 knappar vs en som kör med HOTAS + pedaler
- En som flyger med 15-20 fps vs en som flyger med konstant 60+ fps
- En som har en 17" monitor vs en som har en 23+" monitor
- En som fortfarande kör med modem vs en som kör via fiber
...

Sen skall man inte ha för stor tro till prylar och tro att man blir en uber pilot bara för att man kör med HOTAS + TrackIR etc. För egen del har jag märkt att enda sättet att bli bättre är att läsa på och sedan träna/flyga on-line så regelbundet som möjligt samt lyssna på/studera de som skjuter ner mig ;D

/KC
>> It's all about teamwork! <<

ft

Allt sådant där är praktikaliteter. Att utrustning påverkar går inte att komma ifrån. Det handlar dock om att en del kommer närmare riktig flygning än andra p g a ekonomiska möjligheter att investera i kringutrustning.

DeviceLink kör det möjligt att optimera flygprestanda utan att kunna sitt flygplan på ett sätt som är helt verklighetsfrämmande.

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

KeyCat

Quote from: ft on August 04, 2009, 09:53:08
Allt sådant där är praktikaliteter. Att utrustning påverkar går inte att komma ifrån. Det handlar dock om att en del kommer närmare riktig flygning än andra p g a ekonomiska möjligheter att investera i kringutrustning.

Exakt och jag placerar ovan nämnda program i samma kategori.

Quote
DeviceLink kör det möjligt att optimera flygprestanda utan att kunna sitt flygplan på ett sätt som är helt verklighetsfrämmande.

Inser nu att vi måste prata om lite olika saker här och att du refererar till något annat program (UDPGraph? ) än det som visar instrumenten på en sekundär skärm. DeviceLink kan säkert missbrukas av de som vill det men inget som oroar mig. Som nämnts tidigare borde det varit en inställning på servern så att host kan välja.

/KC

>> It's all about teamwork! <<

granQ

sen flygs det ju även coop, lan av nosig typen.

Jag såg detta som riktigt nice, har en liten 10' notebook som vore perfekt att sätta med instrumenten. Tänk m man haft dom där laptops med vridbar skärm.

Gillar tyska layouten, visste inte att krok hette hook på tyska ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)