News:

No significant change

Main Menu

Patch 4.02 släppt...

Started by KeyCat, October 18, 2005, 19:08:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jotte

Börjar bli patetiskt vanligt med felaktiga releaser för IL-2 serien nu. :-OO

Flanker35M

S!

När Oleg o Team får allt "rätt" i IL2 och den uppkommande BoB, kan ko flyga o svin tala filosofi :-OO Testade lite grann och den känns konstig, alla plan har konstig vilja att röra sig i yaw när man drar spaken bakåt..Läste att det har nåt att göra med den nya gyroskopiska effekten eller nåt..Måste testa mer..
~Let Chaos Entwine On Defenceless Soil~
Dimmu Borgir, that nice Norwegian folk music band

Control87th

Måste påpeka det i min mening största felet: varför är/var sidvindsmoddeleringen helt fel??? En numera i övrigt så suverän FM förstörs helt av det felet. (Har inte testat med 4.02 ännu)

ps. För er som inte hängt med: Vad som är fel, är att ett flygplan(av de typer som finns i IL-2) i verkligheten vrider upp sig mot vinden. I IL2 är det som om stjärtfenan satt framme i nosen och därmed vred bort planet från vinden.  
--------------------
Control
87th Stray Dogs VFW



F16_Filur

Vad var det som var så  fantastiskt med flygmodellerna i 4.01? De skulle visst spegla de uppkommande i BoB, men jag gick rakt på 4.02 nu efter ett långt uppehåll.

KeyCat

QuoteOriginally posted by Control87th
Måste påpeka det i min mening största felet: varför är/var sidvindsmoddeleringen helt fel??? En numera i övrigt så suverän FM förstörs helt av det felet. (Har inte testat med 4.02 ännu)

ps. För er som inte hängt med: Vad som är fel, är att ett flygplan(av de typer som finns i IL-2) i verkligheten vrider upp sig mot vinden. I IL2 är det som om stjärtfenan satt framme i nosen och därmed vred bort planet från vinden.  

Verkar fortfarande vara problem. Börjar tro att ingen påpekat detta till "Oleg & Co" så de är kanske helt ovetande om att de modelerat det bakvänt?

Vad det gäller konstigheter i FM med den nya patchen så fick jag själv dra ner samtliga kurvor (pitch/roll/yaw) innan det började kännas OK innan det var planet hyper nervöst.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

F16_Filur

Varför kan man bli lite trött på IL2/FB/PF?

Jag har en teori om att det funkar bättre att simulera hi-tech med hi-tech, än att återskapa 1940.

Fast sen om man läser vad som krävs för att flyga gamla Warbirds så inser man hur grovt förenklat IL2 är.

RAY

Vilka gnällspikar ni e :)

Man får väl ta o hälla i sig ett par groggar innan takeoff sen e fm perfekt ;)