Longbow 2 på nya grafikkort och OS

Started by Mr Jim, November 23, 2002, 18:58:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

KeyCat

#8
Clark, är fortfarande utan en fungerande brännare så tills jag ordnat en ny kan jag tyvärr inte hjälpa dig.

Longbow 2 är för mig den "bästa" helikoptersimulatorn någonsin även om den visar tydliga tecken på sin ålder. Det är märkbart "blockigare" i 640x480 (även om jag har 4xFSAA påslaget) när man numera är van vid 1024x768 eller högre och 3D modellerna har inte lika många polygoner som dagens. Men eftersom spelvärdet fortfarande finns där så hade det varit skoj att damma av denna klassiker en sista gång :D

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

Clark

Ok, tack ändå KeyCat!

Ja, jag körde mycket Longbow 1 och det var min första riktiga helikoptersimulator (istället för Comanche och liknande). Älskade att lägga ut PFZs och skicka den till ens wingman. Något jag saknar i en sim som EECH.

Och Combat-Helo lär väl dröja ett tag, så det vore trevligt att få tag på L2. Jag har ju ett Voodoo 3 2000 sittandes parallellt med mitt GeForce så det borde väl gå att få igång.

Det finns en smidig liten utility speciellt utvecklad för Longbow2 som sätter ned minnet i 9x/ME. Finns här:

http://www.simhq.com/simhq3/sims/combat_helo/longbow2/utilities.shtml

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Andreas

#10
Clark du har ett PM :p :D :-OO

Allt ordnar sig...........
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Assassin

Finns fler som skulle vilja ha LB2... när det inte ens finns att få tag på på Ebay så är det kritiskt! :-OO
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Clark

Vet i fan hur PMs fungerar, men jag tror jag skickade ett till dig nu Andreas (man får ingen confirmation att man har skickat, och meddelandet hamnar inte i sent?). Annars får du säga till.

Jag fick åtminstone igång LB2-demot på mitt Voodoo 3 2000, dock var jag tvungen att köra 2 Much Memory för att få det att funka, annars CTD efter en stund.
Så då bör väl hela spelet funka också, kanske till och med i Direct3D så jag slipper skifta grafikkort i Windows (och dessutom flytta monitorkabeln).

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Clark

Ctrl, ska göra det. Men det ser ut att ordna sig... :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Andreas

Har ett gammalt Diamond Monster 3D som ligger och "skräpar" här. Ska peta in det och testa ikväll om jag hinner. Ska försöka flyga lite Falcon online också :D
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Fozz

Tjo, fick precis igång Longbow 2!
Installerade det först på jobbdatorn, en P4'a med Win2k men lyckades inte få igång det där.
Installerade hemma på WinXP, patchade med de 2 patcharna, sen startade det utan problem! Så nu ska här flygas.
Ska bara lyckas ställa in joysticken och fixa rudder buggen som jag tydligen lider av nu.
Någon som har en trevlig X36 Hazardscript profil för Longbow kanske?
Alla generaliserar...