Longbow 2 på nya grafikkort och OS

Started by Mr Jim, November 23, 2002, 18:58:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mr Jim

\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

KeyCat

Kör LB2 på Windows 98 SE, DX8, GF2 GTS med 28.32 drivers. Funkar bra förutom de kända problemen med snabb CPU (kör AMD XP 1800+), FFAR träffar kort etc...

Har följande i D3D.CFG och kör med 4xFSAA.

 DisallowInd8Textures=0
 TextureSkewOption=3
 FlushPipelineWithNewScene=0
 DisableBltToScreen=0
 DisableAgpSupport=1
 ForceTexturedIteratedAlpha=0
 AdditionalL1TextureMemory=0

Vad det gäller att köra LB2 i 1024x768 så tvivlar jag att någon gör detta. Har testat flera gånger men själv men inte fått det att funka. De screenshots jag sett från folk som påstår sig köra i 1024x768 har alla varit 640x480? Tror att de lurar sig själva av FSAA'n för det ser ut som man kör i högre upplösning.

LB2 är en klassiker synd att det inte blev någon LB3!

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Kom på en sak till.... Tror jag även fick ändra någon parameter på grafikkortet innan det funka som det skulle. Använder GeForceTweaker till det och skickar gärna min LB2.GTU fil om någon vill ha den...

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Gör inget speciellt bara dubbeklickar... Vad blir ditt resultat, svart skärm? Kommer du in i UI OK (basen)?

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

Låter skumt... har aldrig själv testat på Win 2000 men det borde ju gå tycker man.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<

KeyCat

#5
ctrl, hur gick det med LB2 och Windows 2000? Vet att det finns de som kör den på XP så det borde gå att få igång????

Kom och tänka på en sak.... Om jag minns rätt så har du mer minne än mina 256 MB och om man har mer än 366 MB CTD'ar LB2 om man inte begränsar minnet i OS'et.

Hittade följande i usenet...

Quote
In WIn98 open the RUN command and type in "MSCONFIG" (no quotes)
You can set the debug option to limit memory. This will force Win98 to
only use whatever amount of RAM you allow. (128, 256, etc). It would
be a good way to test the theory.

If you're using an NT based OS (2000 or XP), you have to change your
boot.ini to include a hardware profile that only utilizes 256 megs or so of
RAM.  Just so long as you don't exceed the 384meg threshold.

Du kanske redan testat detta????

Gjorde en testinstallation av DX9 och det visade sig att LB2 även fungerade där (dock med samma "småfel" på FFAR etc. som jag haft tidigare). Hade varit skoj att köra co-op i denna pärla en sista gång nu när man har ADSL och innan den blir helt omöjlig att få igång den pga ny HW och OS....

EDIT: Sorry, läste ditt första inlägg igen och såg där att du bara har 256MB vilket innebär att det inte är problemet.

/Christer (a.k.a KeyCat)


>> It's all about teamwork! <<

Clark

Det vore mycket trevligt om någon av era lyckliga satar som skaffade Longbow 2 när det fanns att få tag i, tog en brännare och brände av det till mig för en smärre ersättning. Har alltid velat testa LB2, bara kört demot än så länge. Vore mycket tacksam om detta gick att ordna! :)

/C


Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

KeyCat

#7
Hittade precis följande så det verkar som om det är kört om man inte kör 9x eller XP...

Quote
The treshhold is actually 366MB. The problem is unique to Win9x. LB2
doesn't work at all under Win2K, and in WinXP it's got no problem with
more than 366MB, so no editing is needed here.

Quote
Now it's been a while since I have tried LB2 on XP (I only tested it
once when I got XP Pro, back then), so I've just installed it again
today. And no, with my 512MB RAM I don't have to limit anything, LB2
works just fine here.

kanske snart dags för XP ctrl ;)

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<