News:

No significant change

Main Menu

Weas inne på service...

Started by Weas, November 11, 2002, 11:38:35

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Weas

Byte strålkastarglas...

Ingreppet gått bra, men vi får vänta et tag tills det klarnar ordentligt...
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Andreas

Du får gärna bertätta mer om ingreppet. Jag antar att dom har pillat på ditt ena öga eller har jag helt fel?
Har själv tänkt operera mig i sinom tid men det kostar så förbannat!
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Weas

Kostade inte en krona...

Pga förändringar av hornhinnorna så tog man nu tag i det vänstra och bytte ut den. Ett ingrepp på c:a 1h, man blir fri från besvär efter c:a 2 veckor, stygnen sitter kvar i ett år, helt läkt efter 2 år om inte avstötning skett (vilket är extremt ovanligt)

Jag hade en helt del smärta efter ingreppet som skedede under narkos, men efter diverse olika preparat kom de på att det berodde på övertryck och gav mig en enkel spruta i armen mot det, efter c:a 30 min återstod bara en viss skrapighet mot ögonlocket och ljuskänslighet. Bandaget tas bort dagen efter. Idag, 5 dgr efter ingreppet ser jag bättre än med den gamla hornhinnan, även om det tar ett halvår innan man ser hur ögat stabiliserat sig med synskärpa osv.

Efter 2-årsperioden kan man laserbehandla gratis, eller varför inte gå på näåsta öga? :)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Andreas

Hur kommer det sig att det inte kostade något? Gjorde du ingreppet själv eller har du bra kontakt med någon läkare?
Lider av glasögen/linser sedan tredje klass i grundskolan...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Horizon

Uj uj, lycka till med synen Petter. Ögonen är inte att leka med anser jag. Det är till att ha en läkare man litar på när de är inne och skär i dessa vitala delar... :-/

Själv funderar jag liksom Andreas på operation för att bli av med min närsynthet, men dels så kostar det ju och dels så är jag JVLGT rädd för att något skulle gå fel...
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Weas

Min sjukdom gör att det inte går att korrigera med vare sig glasögon, eller nu på senare tid, linser. Därför kostar det inget.

Att göra en laserhyvling är inget att vara rädd för, man har ont ett par dar efter, men det går inte fel, i så fall vääääldigt sällan, men de understryker alltid risken eftersom de har för mycket att göra, alltid är det väl nån som droppar 7ur, o i värsta fall så kan man jy sy på en ny hornhinna ;)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


Andreas

Låter jobbigt att ha en ögonsjukdom. Synen är nog det sista jag skulle vilja mista av mina sinnen! Håller tummarna att läkningningsprocessen går bra!

Sist jag kollade kostade en laserhyvling ~15000/öga vilket är mer än vad min plånbok klarar av idag...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s ÃÅ"ber II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Mikke_EAF331

Sen riskerar man väl att få göra om det om x antal år igen pga fortsatt synförsämring? Å andra sidan brukar ju försämrandet lugna ner sig när man blivit äldre tills man börjar få åldersproblem istället... :-OO

Själv funderar jag på att komplettera glasögonen med linser, använda dom vid tillfällen då glasögonen vill imma igen.
Mikke_EAF331, C.O. EAF