J29 Tunnan för SFP1

Started by 3:e_PetterGul, November 07, 2002, 18:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Phlerp

QuoteOriginally posted by Obizzztror Phlerp modellerar i Lightwave om jag inte minns fel
Jodå, det stämmer bra. Jag tycker LW ger större kontroll när man skall pilla med enskilda polygoner och så, men jag antar att det är en vanesak. Vilket format vill du ha den i? Jag kan tex exportera till 3DS som ju är det vanligaste och är det du skall ha om du skall fluffa in den i Falcon eller SFP1 eller nåt liknande ;)

SledgeHammer

Jag har svagt för mig att jag sett det i nån annan tråd men var inte säker, nu känner jag mig lite säkrare =)
Mvh  - Stefan -


Phlerp

Ja, som sagt var... vilket format vill du ha, och får man undra vad du tänker göra med den?

SledgeHammer

Jag tar den gärna i LightWave format då jag började mitt 3D pillande med LightWave nån gång på Amigatiden och gärna använder det än. Fast nu har jag börjat pilla med Houdini, mycket trevligt, och BMRT som renderare.

Jepp, man får fråga =)   Tänkte leka lite med en HDRI ljussättning på den. Verkar som en trevlig modell att testa detta med (mao, jag orkar inte göra en egen... .-) )
Mvh  - Stefan -


Phlerp


SledgeHammer

#37
God damn... kör inte igång Houdini för att kolla versionsnummer med några browsers uppe och OFP-R igång i bakgrunden (iaf inte med bara 512MB i burken)...

Version på vad? =)

LW: 7.5 ("Den senaste"<TM> )

Houdini: 5.5 build 036 (hmm, kanske skulle uppgradera?)

BMRT: 2.6 (*suuuuck* att Pixar lyckades...)
Mvh  - Stefan -


Phlerp

#38
Ja ja, du har säkert de nyaste och coolaste prylarna ;) ... jag undrade mest så att du inte har typ version 5.6 så att jag måste exportera till något äldre format.

Fil kan hittas här:
http://w3.adb.gu.se/~s99ber/J29_phlerp.lwo
Ja och är du intresserad av något mer jordnära så såg jag att min haubitz ligger där oxo:
http://w3.adb.gu.se/~s99ber/howitzer.lwo

SledgeHammer

Nja, att jag har 7.5 beror mest på att det kom en skiva med posten... Men det är en annan historia. =-)

Tack, resultat av test kommer... kanske inte snart, men det kommer.
Mvh  - Stefan -