Author Topic: J29 Tunnan för SFP1  (Read 32190 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

3:e_PetterGul

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
J29 Tunnan för SFP1
« on: November 07, 2002, 18:38:22 »


Kolla denna länk för er som längtar efter J29.

http://skunkworks.free.fr/forum/phpBB2/viewtopic.php?t=319

Själv har jag just skaffat SFP1 och tycker att det e ganska buggit i retailversionen. saknas mycket och känns väldigt "halvfärdigt"

Det jobbas som sagt på många svenska plan nu, Andreas håller på med några och jag har som sagt slagit mig in på tunnan. Varit på flygvapenmuseet i linköping, och tjackat 3 st plastmodeller, och har kommit en ganska bra bit. Cokpiten kommer att bli det jobbiga, men roligaste biten!

målet e ju 6500 polygoner på flygplanet, och det verkar gå.

Det balla med SFP1 är att man kommer att kunna ändra mycket... i princip hela simmet. Det jobbas på en Kuba map och den ser riktigt lovande ut. Efter att jag har gjort Tunnan kommer jag att ge mig i kast med att göra Sverige som map, antagligen norra sverige, och gotland. Kommer att bli ballt att svepa över ett snötäckt granrikt landskap med Viggen !!!
:D


Sugen på att hjälpa till, så kan ni ju höra av er.
känner du dig säker på att rita (2d), eller 3d kan du höra av dig.

En rolig grej är att man kan lägga till egna ljud. ska försöka få kontakt med J29 gänget o höra om man kan komma o spela in lite ljud. Viggen ljud fixar jag lätt då jag jobbar deltid i flygvapnet.


Hör av er om ni har lust att hjälpa till!
:)

Phlerp

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1417
    • ICQ Messenger - 2462430
    • View Profile
    • SUL37
    • Email
Replying to Topic 'J29 Tunnan för SFP1'
« Reply #1 on: November 08, 2002, 12:23:54 »
6500???? Och jag som inte ens jobbat på att vara konservativ med antalet polygoner på min Gripen och ändå verkar kunna hålla den under 2000. ;)
« Last Edit: November 08, 2002, 12:24:31 by Phlerp »

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'J29 Tunnan för SFP1'
« Reply #2 on: November 08, 2002, 14:44:10 »
hmm ja 6500 låter ju lite mycket i mina öron men jag vet inte hur strike fighter funkar med antal plan i luften osv
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

Lupson

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1801
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'J29 Tunnan för SFP1'
« Reply #3 on: November 08, 2002, 17:30:32 »
Usch vad alla är duktiga på 3D, blir riktigt avundsjuk...vill också kunna göra flygplan, stridsvagnar och annat skoj....

....vilket leder till att jag åter tigger 3D-modeller till mitt lilla halvexisterande spel. Stridsfordon, flygplan, träd, byggnader etc. Det mesta är av intresse. Helst 3DS-format men man kan ju konvertera det mesta. Texturer helst i .jpg eller .bmp.

Skulle någon läsare här vara en riktig fena på trigonometri och vektorer så skulle jag bli tacksam om vederbörande kan tänka sig svara på ett par frågor..
Tacksam på förhand.

Som vanligt hittar man screenshots på:
http://w3.adb.gu.se/~s99luppe/openGL/screenshots

och källkod, körbart program etc. på:
http://w3.adb.gu.se/~s99luppe/openGL/3Dengine.zip (Obs: 7 mb)

(koden är hemsk, bara så ni vet..)
/Lupson
Mvh Lupson - kortklippt.

"Kustartilleriet fördröjer fienden i kustbandet till militär hjälp kan anlända".
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Core i5 E3570K - Fractal Design Define Mini - Sapphire R290 Tri-X

Obizzz

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 2971
    • MSN Messenger - martin@martinoberg.se
    • View Profile
    • www.martinoberg.se
    • Email
Replying to Topic 'J29 Tunnan för SFP1'
« Reply #4 on: November 08, 2002, 18:02:39 »
jag är i princip helt värdelös på att programmera det är ju inte du iaf :)
"It's not easy because it's difficult" - François Duval, Rallye de France 2004
--------------------
Martin Öberg
www.martinoberg.se

mar.oberg på googles emailtjänst

3:e_PetterGul

  • Newbie
  • *
  • Posts: 3
    • View Profile
Replying to Topic 'J29 Tunnan för SFP1'
« Reply #5 on: November 08, 2002, 20:21:27 »
6500 polygoner är för själva modellen, sen kör man bort faces som inte syns och optimerar, men jag gör en modell som är så exakt som möjligt för att sedan optimera det för strike fighters. Jag vill ha en modell att kunna göra film med, därav så många polygoner..
Tänkte göra ett litet "intro" där den ska vara med..

Ingångsvärdena från Thirdwire o TK är ganska knapphändiga i mailet jag fick av honom sist, men det kommer troligen att komma ett separat program för att konvertera och implemetera flygplan i SFP1.

Det har redan släppts en Mapmaking software, men det e endast få personer som har fått tillgång till det, vilket jag tycker är trist, men det kommer snart att bli tillgängligt för alla.

Just nu så suger SFP1 ganska hårt, o jag kan inte rekommendera er att köpa det förrän dom har fått ordning på det. (jag lovar)

*Längtar efter en patch...*




:-/

granQ

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1109
    • View Profile
    • Anrop
Replying to Topic 'J29 Tunnan för SFP1'
« Reply #6 on: November 08, 2002, 22:26:56 »
jo kommer det en rejäl patch så köper jag det.. men det är inte spelbart så som det är nu..
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

Mikke_EAF331

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 275
    • View Profile
    • European Air Force
    • Email
Replying to Topic 'J29 Tunnan för SFP1'
« Reply #7 on: November 09, 2002, 11:43:37 »
Skulle någon läsare här vara en riktig fena på trigonometri och vektorer så skulle jag bli tacksam om vederbörande kan tänka sig svara på ett par frågor..
Nån fena kan jag inte påstå att jag är, men ställ frågan så kanske jag eller någon annan kan hjälpa...
Mikke_EAF331, C.O. EAF