News:

No significant change

Main Menu

placera subwoofer..?

Started by Assassin, November 01, 2002, 12:01:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Assassin

Efter någons sköna kommentar om afterburner ljud i F4 med subwoofer, har man så äntligen införskaffat sig en liten en. Men jag har aldrig ägt en sådan innan, så vart ska man egentligen placera den för bäst ljud vid en dator?

iof, låter utav bara he***te nu, som det ska med afterburners... ;)
/Assassin

\"Förhelvete soldat, ficka öppen! Materielen trillar ut, skogen trillar in!\"
Brigadchef - Blå Brigaden - www.bluebrigade.org (när laptop\'en är igång)

Fozz

Under skrivbordet i hörnan av mitt rum har jag min. Funkar rätt bra.
Annars om man är "seriös" så ska man väl placera subben på stolen där du sitter, sen ska du krypa runt i rummet och lyssna. Där det låter bäst, där ska du ställa subben sen.
Alla generaliserar...


Mr Jim

Jag tror med en dedikerad subwofer så kan du ställa den var du vill i rummet.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Horizon

QuoteOriginally posted by Mr Jim


            Jag tror med en dedikerad subwofer så kan du ställa den var du vill i rummet.

Var har du hört det där Jim? Det beror ju helt och hållet på hur rummet ser ut där du sitter. Glöm inte att inredning och t.ex. textilier påverkar ljud på ett intressant sätt.

En sub (oavsett om den är aktiv eller passiv), skall alltid placeras på det sättet som Fozz nämner!

För övrigt anser jag att svenska folket behöver mer subbor ... :D
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

SledgeHammer

Och placerar man den nära en vägg uppstår en viss förstärkning, i ett hörn (där man har ännu en yta) blir förstärkningen större.
Mvh  - Stefan -


Streaker

Jag har byggt en egen sub som är i en stor massiv trälåda. Den står precis innanför dörren i mitt rum. Över subben är min loftsäng och väggar om sidorna.
När man ska placera en sub så ska man egentligen "testa" var den bästa ackustiken finns. Om jag placerar min sub någon annan stans i rummet så blir det inte bra, men där den står nu så blir det en jävla bas som nästan skakar i hela rummet. Alltså mitt tips är att testa vilken plats som är bäst. Men det är klart att om du vill ha den under stolen så går ju det bra det också.;) ;)
/ --Maui--

SledgeHammer

Se där, ännu en yta, ännu mer förstärkning! =)
Mvh  - Stefan -


Streaker

Precis allting handlar om akustik!!!!!!!:) ;) :D
/ --Maui--