News:

No significant change

Main Menu

Lables eller inte lables??

Started by Maverix, November 01, 2002, 11:30:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Swebeast

QuoteOriginally posted by Maverix


            Jag är STARKT emot lables, det är fusk och det SABBAR allt vad falcon SUPERPACK står för. Det skulle inte kännas roligt att veta att "andra" kanske ser det man har missat, spänningen försvinner.

Maverix
  X-(

Ta det inte så hårt Maverix. Du måste förstå att här finns ett antal (mig inräknad) som inte är så duktiga men som ändå vill vara med och flyga.

Det har, under hela tiden jag varit med på detta forum, varit väldigt "högt i tak"= ALLA kan vara med och spela oavsett man är newbie eller pro. Vore ju synd att ändra på det.

Jag vet vad du menar men tror nog ändå att (med lite självdiciplin) de flesta försöker köra utan Labels så länge det går men skulle något strula till sig så kan det kännas ganska tryggt att ha dem att tillgå ändå.

:-OO

/A

Gud och soldater vördar vi när tider av fara de stå oss bi
när faran är borta och fyllda är faten då glömma vi Gud och förakta soldaten
--------------------------------------------------------------------------------------
ASUS P8P67 <> Intel i7 2600K <> Noctua NH-D14 <> Corsair SSD Force Series 3 240 Gb <> Corsair Vengeance DDR3 16GB <> Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB SOC

Phlerp

Man kan argumentera att man inte bör använda labels av realismskäl, men trots att jag inte är pilot IRL så skulle jag vilja hävda att möjligheterna att identifiera och följa mål är klart svårare i F4 än det är i verkligheten. Jag läste för ett tag sedan en WWIIpilot som uttalade sig om flygsimulatorer och ansåg att det var som att titta genom ett nyckelhål och flyga samtidigt. :)

Mr Jim

Har man lagt ner ett halvt liv på att träna sig att titta i detta nyckehål så vill man inte att andra som inte gjort inte ska ha samma chans ;)

Jag anser att det är upp till var och en själv att välja ;)
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

Phlerp

QuoteOriginally posted by BEQ
Däremot är det nästan lika svårt i verkligheten att upptäcka andra fpl med blotta ögat på några km håll, speciellt mot marken.
/BEQ

Jo men, rätta mig om jag har fel,  samtidigt tycker jag att många gånger, när man tittar ut genom det lilla fönstret man som passagerare har i trafikflygplanen (eftersom mycket av mina flygerfarenheter IRL begränsats till det), att man klart mycket lättare kan upptäcka och identifiera markmål. Fast jag kan förstås tänka mig att ett kamoflerat mål inte är speciellt lätt att upptäcka när man susar fram i full fart. Hur som helst så har man ju ändå ett perifert seende som är fullt kapabelt att uppfatta rörelse som göra att man både upptäcker mål bättre runt flygplanet, såväl som ger en bättre SA precis som du säger.

Horizon

#12
På med labels så att alla kan vara med och leka, säger jag efter att ha läst era inlägg!

Jag tror nog att vi är så pass vuxna att ingen "fuskar" och använder labels på ett "omoraliskt" sätt. Inte som att spela CS med små snorungar mao... ;)

Våra onlinesessioner är ju till för alla som vill vara med, och det vore verkligen tråkigt om någon vände i dörren för att han/hon tycker att vi ställer för höga krav. =(

Egentligen inte så mycket att diskutera, tycker jag när jag tänker efter...

Mavvie:>> Du får helt enkelt lita på de andra. ;)  :)


Edit: (Lite rättstavning bara).
We're standing here by the abyss, and the world is in flames
Two star-crossed lovers reaching out, to the beast with many names

Mr Jim

Tycker labels är bra bara dom är begränsade till vad nu det var för standard förut? 3 miles? ELler var det ännu mindre?
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

granQ

hur funkar labels, ser man på radarn eller ser man text ovanför flygplanet?

kör ju utan det om det inte märks.. eftersom jag ännu inte fått glädjen att spela så kanske inte min röst räknas men röstar mot.. endast för jag tycker det verkar mesigt ;)
http://www.granq.se Mitt egna krypin.
http://www.anrop.se Mer soldater, mindre flyg :)

KeyCat

#15
Kanon! Detta bör lösa dispyten om labels vara eller icke vara och alla blir nöjda :D

Vad det gäller "fusk" så ser jag det ur ett lite annat perspektiv än tex Maverix.  Jag har precis lika skoj oavsett om andra väljer att "fuska" eller inte så länge det inte påverkar MP stabiliteten och att jag själva kan disabla det. Annars (och om man drar man det till sin spets) skulle man ju kunna säga att det är "fusk" att vissa av oss använder programmerbara HOTAS och andra inte.

Som jag ser det har vi alla olika förutsättningar och jag tänker helt enkelt inte på andras inställningar utan är helt fokuserad på att klara min del av det hela på bästa möjliga sätt. Det primära för mig när vi flyger co-op är att vi är så många som möjligt som har skoj tillsammans även om vi besitter olika förutsättningar/kunskap. Det hade varit en annan sak om vi flugit mot varandra i två lag och tävlat. Då hade det krävts att alla kört med exakt samma inställningar för att det skulle bli rättvist.

/Christer (a.k.a KeyCat)

>> It's all about teamwork! <<