Author Topic: Comanche3  (Read 14006 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Fozz

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 258
    • ICQ Messenger - 19939907
    • View Profile
    • Email
Comanche3
« on: October 31, 2002, 21:14:29 »
Tjo, har Comanche3 nu, vanliga och INTE Gold versionen.
Har diverse problem att få igång det under WinXP.
Nån som vet nån patch till vanliga Comanche? Har hittat en men den är bara till Gold versionen. :(
Nån som kan? Eller ska man köpa en annan Helisim?
Alla generaliserar...


Clark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 562
    • ICQ Messenger - 111928177
    • View Profile
    • Home of Clark
    • Email
Replying to Topic 'Comanche3'
« Reply #1 on: October 31, 2002, 22:53:52 »
Vet ej,

dock skulle det vara trevligt om det fanns någon som hade LB2 och inte hade nåt emot att dela med sig av denna glädje, eftersom det verkar f-n inte som det går att få tag på nånstans.

Så om nån vill sälja en kopia eller nåt så vore det mycket trevligt!

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Fozz

  • Sr. Member
  • ****
  • Posts: 258
    • ICQ Messenger - 19939907
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Comanche3'
« Reply #2 on: November 01, 2002, 00:38:07 »
Samma här. Känner ett STORT behov av en seriös helikoptersim.
Jag har aldrig spelat LB och är väldigt sugen då jag hört att dom ska vara bra.
Om någon kan ordna nåt sätt att få tag på det så är jag tacksam.
Jag köper gärna spelet, om det funkar i WinXP, men tror dock inte att utvecklarna bryr sig så mycket om dom spelen nu. Dom lär inte få några pengar iaf.
Comanche3 Gold versionen skulle inte vara fel heller. Den ska tydligen funka i Windows.
Alla generaliserar...


Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'Comanche3'
« Reply #3 on: November 01, 2002, 07:25:44 »
Jag har LB2 i original men saknar brännare...
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 1648
    • View Profile
    • Email
Replying to Topic 'C
« Reply #4 on: November 02, 2002, 11:03:37 »
ctrl > testade du med dessa två?:
lb2_ddu.exe (info)
lb2d3d.exe

Lite annat smått o gott
« Last Edit: November 02, 2002, 11:05:05 by Andreas »
MSI Z77A, Intel i5 3570K, MSI GTX 660 ti 2GB, 16 GB DDR 3 1600 MHz, OCZ SSD 120 GB, Seagate 1 TB
TM Cougar w/ Cubpilot\'s Hallsensor mod för joystick och throttle, IJ\'s Über II NXT mod, SIMPED-F16/C, TIR 3 PRO

Clark

  • Hero Member
  • *****
  • Posts: 562
    • ICQ Messenger - 111928177
    • View Profile
    • Home of Clark
    • Email
Replying to Topic 'Comanche3'
« Reply #5 on: November 05, 2002, 22:58:39 »
Ingen annan som har LB2 och en brännare eller nåt liknande? :)

/C
Clark

\"There may be a slight ringing in your ears. Fortunately, you\'ll be nowhere near them.\" - Cecil - The Simpsons

AMD Athlon 1.2
1 GB RAM
MSI GeForce FX 5200 128 mb & Voodoo 3 2000 PCI
SB Live! 5.1

Flowden

  • Newbie
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Replying to Topic 'Comanche3'
« Reply #6 on: April 13, 2005, 19:23:23 »
Jag har LB2 och brännare, men jag tänker inte bränna det. Däremot kan jag tänka mig att sälja det. Har bara använt det i typ 30 min totalt så det är i finaste nyskick. Så om du fortfarande är intresserad så hör av dig.. det var iofs ett bra tag sedan denna post skrevs. Obs detta är original utgåvan och ingen classic/platinum utgåva som saknar manual. Min e-mail LE_RAZ snabela yahoo punkt com
(ta bort mellanslagen, byt punkt mot . och snabela mot @).
Förresten så har jag EECH och EEAH, team apache och team ka-52 som bara ligger i sprillans nytt skick här. Vore bra om de hittade ett kärleksfullt hem. Har också en hel del flygsims. Skulle flyga en del men studier kom ivägen och intresset har delvis skiftat lite. Mycket tid behövs för att sätta sig in i flygsims.
Är också säljare på tradera men jag lägger inte upp pc-liren där, där hetar jag flowden. Säger bara detta för att ge lite trygghet dock använder jag där en annan e-mail för att lätta skilja mellan business och pleasure:D
Hoppas jag inte bröt mot någon forum regel nu, ifall jag gjorde så maila mig så tar jag bort det som bryter mot regeln.

Förresten om Comanche 3. Det är ett DOS spel:P Comanche (3) GOLD är fortfarande ett DOS spel dock lite mer Windows 95/98/Millennium vänligt.
Prova någon DOS emulator för att få det att funka i XP. Typ DOSBOX??? tror adressen är www.dosbox.com annars sök på google eller altavista.

/Micke
« Last Edit: April 13, 2005, 19:27:43 by Flowden »