charts / kartor

Started by RAY, February 28, 2002, 17:24:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RAY

Nån som vet hur jag får tag på inflygnings kartor över flygplatser och vor stationer som kan användas av fs2002, tycker det e lite jobbigt o sitta o skriva ner allt i spelets ur dåliga karta!
Eller så har jag kanske inte kommit in i det hela ännu, gör säkert nått fel ?

Lite struligt är det iaf, tacka vet jag pappers manualer o kartor i bok form!  

RAY

perfekt! ska kolla in deras butik o se vad dom har,  jobbar nära bromma sÃ¥ blir inte lÃ¥ngt o Ã¥ka!

tack för länken!  :)

Mr Jim

Oho. Själv letar jag frenetiskt efter extraknäck här i Ume.
\"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing\" - Edmund Burke (1729-1797)

För att kontakta mig, maila på jimmy.larssonSNABELAgmail.com
To contact me directly mail me at jimmy.larssonATgmail.com

ft

Hejdu Ctrl, flygplatsman minsann! Jobbade som det på ARN. :)

Bered dig på att gå upp i vikt säger jag bara! Eller, iofs... du slipper nog lasta charter på Bromma så du kanske klarar dig. Sista manuella arbetet i landet tror jag, t o m hamnsjåarna har ju fått kranar till hjälp!

Hur lång utbildning kör de där? Jag antar att förarbevis ingår? Eltrappor? Skitbil? Startaggregat?

Ha det,
 /ft


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Weas

#4
Hehe, vi får det nog bra på väg ner.
Förarbevis på Skitbil X-D

Kan man säga att CTRL är på god väg att få se medaljens baksida? :-) (och få betalt för det kankse bör tilläggas)
Nordic Simulator Group
www.nosig.se


ft

Att krypa omkring i lastrum slipper man inte... vi hade iofs ett rätt häftigt nytt lastband med en flexibel utskjutbar "remsa" med drivande rullar som puttade väskorna flera meter in i lastrummet - när det inte lade dem i en stor hög borta vid lastluckan istället. :D

Men utan maskiner, hur kul är det? Då kan man ju inte ställa till med någon större skadegörelse! Blir som att jobba på ARN terminal tre på heltid. Iofs där jag trivdes bäst men ändå... :)

Och att aldrig få tappa en väska från bakre lastluckan på en DC-10 (högt!!!) medan passagerarna glor på från gaten...

Mvh,
 /ft, som inte har en AAAANING om hur det kommer sig att det finns ett rejält tillbucklat stuprör pÃ¥ ARN...


Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus

Bax

QuoteOrginally posted by RAY

            NÃ¥n som vet hur jag fÃ¥r tag pÃ¥ inflygnings kartor över flygplatser och vor stationer som kan användas av fs2002, tycker det e lite jobbigt o sitta o skriva ner allt i spelets ur dÃ¥liga karta!
Eller så har jag kanske inte kommit in i det hela ännu, gör säkert nått fel ?

Lite struligt är det iaf, tacka vet jag pappers manualer o kartor i bok form!  

Jag slänger ofta ESSA (Arlanda) IFRinflygnings kartor, då dom uppdateras eller blir utslitna. Jag kan försöka komma ihåg att spara och skicka till dig om du vill.
Tyvärr byts IFR navigerings kartorna( dom stora kartorna)mycket sällan.
Ett tips är att spana efter Jepperson- istället för SAS-kartor eftersom dom brukar vara billigare.
Bax
Bax
87th Stray Dogs VFW


ft

Jag skall ta och kolla vad jag har hemma. Har nog en del i dublett tror jag, bl a ESSA och EKCH (Kastrup).

Vi borde hitta rätt på någon som köpte CD-skivan med alla kartor på PDF medan SAS FSS fortfarande sålde den...

Mvh,
 /ft

Stercus accidit
---
Quando omni flunkus moritatus